#50bookschallenge: прочитане в 2014-му (версія Василя Федевича)
Василь Федевич про прочитані книги у 2014 році та про читальні плани на новий 2015 рік
Надихнувшись , я, в першу чергу, прийняв його виклик #50bookschallenge, а також вирішив скласти список книг, які я прочитав за 2014 рік. До 50-ти книг я не дійшов, але зауважу, що не включав у список невеличкі оповідання (як от "Автобус - це інший світ" Стівена Кінга), монографії, які я використовую для дипломної роботи; крім цього я міг щось пропустити, оскільки переважно читаю в електронному форматі. Ну а в новому році, старатимусь переступити позначку 50 :)
Книги, які я читав вперше:
1. Стівен Кінг - "Воно"
На мою скромну думку, це найкращий роман Кінга, який тримає в напруженні від першої до останньої сторінки. Оцінка: 10/10.
2. Стівен Кінг - "11.22.63"
Шикарний роман в стилі альтернативної історії, і однозначно краще творіння Стівена у ХХІ столітті. Оцінка: 10/10.
3. Ствен Кінг - "Під куполом"
Цікавий сюжет, який тримає інтригу до кінця. Пробував дивитись серіал після прочитання і закинув цю ідею, не сподобалось. Оцінка: 8,5/10.
4. Стівен Кінг - "Країна розваг"
Знову ж таки, цікава розповідь, читалось легко, на одному диханні, дуже зачепив символізм повітряного змія. Оцінка: 8,5/10.
5. Стівен Кінг - "Довга прогулянка"
Твір, виданий під псевдонімом Річарда Бахмана - читаючи, ти сам опиняєшся на цій трасі і переживаєш, адже третє попередження так близько.. Оцінка: 9,5/10.
6. Стівен Кінг - "Містер Мерседес"
Не в стилі Кінга писати детективи, мою рецензію на роман можете почитати . Оцінка: 7/10.
7. Стівен Кінг - "Як писати книги"
Чудовий посібник, дуже хочу придбати у паперовому вигляді, адже це справді настільна книга для будь-якої людини, яка пише. Оцінка: 10/10.
8. Стівен Кінг - збірка "Нічні страхіття та фантастичні видіння"
Збірка оповідань, від яких кров холоне. Оцінка: 9,5/10.
9. Стівен Кінг - "Сяйво"
Неймовірний твір, який викликає хвилю емоцій та переживань. Оцінка: 10/10.
10. Джон Толкін - "Сильмариліон"
Дуже важко читалось, адже осмислити всі міфи Джона Толкіна це нереально. Шедевр. Оцінка: 10/10.
11. Бернар Вербер - "Мурахи"
Перша частина трилогії французького письменника. Насправді, доволі цікавий твір, автор показує нам життя мурах в абсолютно іншому масштабі. Оцінка: 9/10.
12. Бернар Вербер - "День мурахи"
Друга частина трилогії. Як на мене, то вона є значно гіршою за першу частину, здається, що автор інертно продовжував писати, придумуючи багато "упоротих" речей, хоч дещо є спраді цікавим. Оцінка: 7/10.
13. Бернар Вербер - "Революція мурах"
Третя частина трилогії - про неї можна сказати те ж, що і про другу. Оцінка: 7/10.
14. Бернар Вербер - "Танатонавти"
Дилогія, яка потім переросла у наступну трилогію, яку я вже не читав через її "упоротість". Тим-не-менше, перша частина дилогії є цікавою. Оцінка: 8,5/10.
15. Бернар Вербер - "Імперія ангелів"
Ось тут і розпочинається вищезгадана "упоротість". Оцінка: 6,5/10.
16. Хантер Томпсон - "Страх і ненависть в Лас-Вегасі"
Роман, , був прочитаний в мить. Класична річ альтернативної прози. Оцінка: 9,5/10.
17. Говард Лавкрафт - "Поклик Ктулху"
Нарешті цього року руки дійшли до цієї містичної повісті, що тут казати - класика. Оцінка: 10/10.
18. Ден Браун - "Інферно"
Я очікував чогось більшого, але, на жаль, попри те, що роман цікавий (багатий історичний фактаж, відсилання до Данте й Боттічеллі), він справив на мене посереднє враження. Оцінка: 7,5/10.
19. Герберт Уеллс - "Звільнений світ"
Науково-фантастичний роман, написаний в 1914 році, в якому автор пророкує створення атомної бомби. Оцінка: 9/10.
20. Ілько Лемко - "Доля України"
Цьогоріч, спілкуючись з Ільком про ситуацію в країні, він запитав мене чи читав я його книгу "Доля України". Я не читав, і він подарував мені її (звісно, із автографом). Автор у 2008 році підняв справді актуальні питання, які мали місце в історії нашої держави у 2014 році. Оцінка: 9,5/10.
21. Ілько Лемко - "Сни в Святому Саді"
Художній твір про найбільшу рок-тусовку Львова 70-х років, про легендарних "Супер Вуйків" (менеджером/продюсером яких я маю честь зараз бути) та хіпі. Оцінка: 9,5/10.
22. Віктор Ющенко - "Недержавні таємниці"
Матулкін порекомендував почитати мемуари екс-президента України. Насправді доволі цікаво описане життя молодого Ющенка. В тексті я виявив декілька помилок, тому при перевиданні потрібно їх виправити. Оцінка: 8,5/10.
23. Златан Ібрагімович - "Я - Златан"
Шедевральна біографія одного із найкращих форвардів сучасності. Оцінка: 10/10.
Книги, які я читав по енному разу:
24. Грегорі Макдональд - збірка детективних оповідань "Флетч"
Включає в себе такі класичні речі, як "Флетч" або "Перша справа Флетча", а також ряд інших повістей, де журналіст Ірвін-Морріс Флетчер проводить детективні дослідження. Оцінка: 9,5/10.
25. Стівен Кінг - "Стрілець"
Перша частина грандіозного епосу Стівена Кінга "Темна вежа", яку я завжди перечитую із задоволенням (особливо люблю монолог людини в чорному). Оцінка: 10/10.
26. Стівен Кінг - "Видобування трьох"
Друга частина "Темної вежі", яку я також обожнюю. На цьому я зупинився, третю частину не розпочинав, оскільки в планах було читати щось нове. Оцінка: 10/10.
27. Джордж Орвелл - "1984"
Легендарний роман-антиутопія, думаю, що мені писати про нього - зайве. Оцінка: 10/10.
28. Джон Толкін - "Володар перснів. Братство персня"
Кожної весни я перечитую легендарну трилогію Толкіна. Така вже в мене традиція. Оцінка: 10/10.
29. Джон Толкін - "Володар перснів. Дві твердині"
Оцінка: 10/10.
30. Джон Толкін - "Володар перснів. Повернення короля"
Оцінка 10/10.
31. Джон Толкін - "Гобіт"
А разом із трилогією, я в черговий раз прочитав розповідь про неймовірну подорож Більбо за Імлисті гори. Оцінка: 10/10.
32. Ден Браун - "Янголи та демони"
Після прочитання "Інферно" я захотів перечитати попередні романи про Роберта Ленгдона. Власне, ці твори мені справді подобаються, хоч, звісно і не дотягують до рівня Умберто Еко (але це вже зовсім інша історія). Оцінка: 9/10.
33. Ден Браун - "Код да Вінчі"
Оцінка: 9/10.
34. Ден Браун - "Втрачений символ"
Кращий роман про Роберта Ленгдона. Оцінка: 9,5/10.
35. Ден Браун - "Цифрова фортеця"
Читаючи Брауна, вирішив ще раз заглянути до його творів, де героєм не є Ленгдон. Цікавий роман про криптографію, національну безпеку США. Оцінка: 9/10.
36. Ден Браун - "Точка обману"
Традиційно цікава розповідь американського письменника. Оцінка: 9/10.
В новому 2015 році я вже водночас читаю дві книжки: дилогію "Сарантійська мозаїка" Гай Гавріела Кея, а також "Рональдіньо" Джетро Соутара, яку на мій день народження подарував мені Юрко. Ну а найочікуванішою книгою в новому році для мене є "Відродження" Стівена Кінга, я вже не можу дочекатись перекладу (в оригіналі мені важко читати).
Читаймо, бо книги - то величезний скарб.