Tribuna/Футбол/Блоги/Увага! Увага!/За Севастополь ответишь. Чому клубу варто почати діалог з ультрас

За Севастополь ответишь. Чому клубу варто почати діалог з ультрас

Ван Дамм, теорія змови та можливий курс на Донецьк – Роман Бебех згадує та аналізує акцію, що вже змінює стосунки між фанами «Севастополя» та керівництвом клубу.

Автор — Роман Бебех
24 августа 2013, 19:00
28
За Севастополь ответишь. Чому клубу варто почати діалог з ультрас

Події на останньому матчі «Севастополя» з «Дніпром» я переживав безпосередньо біля трибуни ультрас – саме там де був гостросюжетний бойовик, мінне поле і хеппі енд. Щаслива кінцівка – тому, що матч продовжився, а міліція не втрутилась. Все могло бути набагато серйозніше. Севастопольські фани були готові до бою із стюардами, «Беркутом» і навіть армією Мордора, тим більше, що боєздатні друзі-дніпряни були поруч, на гарячому секторі. Як і Геннадію Орбу, мені було страшно навіть не за свого оператора Ігоря Ковальчука, що маневрував серед стільців і фаєрів як Жан-Клод Ван Дамм у своїх найкращих фільмах, і навіть не за футболістів (добре, що у нас не знайшлось свого Шуніна, хоча ним запросто могли стати Зозуля, Калінич, Литовка чи Джуліано), а за хлопчаків, що подають м’ячі, адже фаєри та стільці падали просто біля них.

Я знаю щонайменш декількох людей з Севастополя, які впевнені в тому, що все це «замовна акція». Що фанатів хтось просто використав для своїх цілей. Внутрішніх підковерних інтриг в футбольному клубі «Севастополь» нині вистачає. Люди, що живуть та працюють в футболі, часто всюди бачать замовлення, бо часто стикаються з брудом, якого, на жаль, досить в нашому футболі. Як домовитись про лояльність арбітра, як граються «підозрілі» матчі, про які відомо навіть президенту федерації футболу. На жаль, конспірологічний спосіб мислення настільки проникає в голови інсайдерів, що вони втрачають здатність бачити щось крім змови. Критичні матеріали журналістів стають в їх очах обов’язково замовний, фани, що ледь не зірвали гру, стають знаряддям тих, хто їм заніс гроші.

Не хочу оцінювати дії фанатів і наскільки це правильно. І так зрозуміло, що це може дорого коштувати їм та їх клубу. Зараз йде процес всередині КДК. Як правило, коли винесення рішення відкладається, можна розраховувати на певну лояльність. Проте жодної терпимості не було з боку головного інвестора «Севастополя» Вадима Новинського одразу по завершенню гри. Не прагнучи розібратись в причинах і наслідках, він одразу оголосив їм вирок – «ідіоти». За декілька днів абонементи в фанатський сектор анульовано як клас – ніхто навіть не розбирався, хто і як. В «бойових діях» брали участь далеко не всі ультрас. Це трохи нагадує радянські історії – в стилі «усіх розстріляти».

Це дивно ще й тому, що в останні роки клуб пишався своєю підтримкою і своїм фан-сектором. Після гри вся команда з Кононовим разом підходила до фан-сектора, щоб подякувати за підтримку. Скоріш за все, Вадим Новинський та компанія візьмуть вектор роботи з вболівальниками донецького «Шахтаря». На «Донбасс Арені» якимось дивним чином досі існує фан-сектор, який ще й якусь піротехніку на матчі з «Динамо» палив – але це єдиний «пережиток» ультрас-культури в помаранчево-чорній частині Донецька. Клубу не потрібні незалежні ультрас, здатні відстоювати свою позицію і не погоджуватись з клубом. Ставка робиться на «граждан», яких все буде влаштовувати. Зняти для них автобус на виїзд, бажано, дати грошей на алкоголь і отримати видимість підтримки. Інша справа – шукати діалог з людьми, які живуть цим клубом. Людьми, які можуть і банера з критикою керівництва намалювати.

Українські фанати поділяються на тих, хто може впливати на свій клуб, і тих, у кого на це не вистачить сил. До перших я відношу фанів «Севастополя». Вадим Новинський має зрозуміти, що футбол – це не лише тусовка власників клубів з списку «Форбс», не лише біганина 11 на 11 плюс арбітри, контракти футболістів, стадіон та святковий салют. Це ще хлопці, які легко можуть от так от взяти і, нікого не попереджаючи, зірвати свято всім іншим. Я не закликаю до того, щоб ці хлопці в масках диктували умови клубу. Мені лише здається логічним і справедливим вислухати їх. Вони – це щось, що лишилось з початку футболу. Коли там грали не за гроші, а справді за емблему. Це як дитинство, в якому є не лише позитив – перші кроки, дитсадок та улюблене хобі – а й перша бійка у школі, перший розбитий ніс. Без цього теж ніяк, без них футбол неможливий.

Лучшее в блогах
Сегодня, 02:05Автор
Мбаппе вышел со скамейки запасных в финале Кубка Испании и через 15 минут оформил историческое достижение в матче с «Барселоной»
Сегодня, 02:01Автор
«Реал» должен был проигрывать «Барселоне» еще в основное время – помогли арбитры, которых мадридцы критиковали
Сегодня, 01:41Блог
Більярдний удар Кунде закрив питання щодо переможця Кубка Іспанії
Сегодня, 01:14Блог
👀 Суперечливий епізод у самому кінці основного часу: арбітр вирішував, чи ставити пенальті у ворота «Реала»
Сегодня, 00:51Блог
Камери відзняли реакцію Луніна на гол Чуамені в матчі з «Барселоною» – буквально зірвався з місця і побіг святкувати
Вчера, 23:47Блог
🟡 Анчелотті отримав жовту в Ель Класико - тренер не стримав емоції
1
Вчера, 23:24Блог
Відповідь знайдена: чи пов'язаний відомий вчитель фізики Руслан Ігорович із Віктором Циганковим
Больше интересных постов в блогах
bavarian
Я полностью согласен с Новинским.Пусть те,другие ультрас,которые как вы говорите не принимали участие в этом и решают вопрос с буйными.А если эти ваши крутые ребята каждый раз будут срывать матчи,когда что-то сказать руководству хотят...Так давайте на них смотреть каждые выходные,нафиг нам футбол этот? Такие радикальные меры были бы прийнятны,если бы эта группа людей хотела поговорить с руководством,а им было отказано.В этом я сомневаюсь.
Ответить
2
balaton
ответил на комментарий пользователя bavarian
В смыле: тебе плюнули в лицо и не извинились и ты же должен просится поговорить об этом с верблюдом? Занятная логика))
Ответить
0
Швейк
ответил на комментарий пользователя bavarian
Їх не пустили на стадіон, вони вирішили привернути до цього увагу. Якщо подумати і уявити: за свої кошти їдеш в інше місто щоб підтримати команду, тебе не пускають на гру, можуть весь матч протримати незрозуміло де без нормальних умов (вода, їжа і так далі...) або у відділку просидіти від самого моменту приїзду лише через те що ти на гру (не раз про таке говорили), прохання допомогти ігнорує клуб, який сам досить часто ініціює такі речі, відхрещуючись від нефанклубівських. Подобається таке? Тут навіть не футбол на першому місці, а звичайна повага до людини, громадянина країни, який не може вільно в день гри пересуватися територією держави. Як таке ставлення? Чому майже ніхто не зважає на це? Навіть в тому ж "Профутболі" акцентували на погану поведінку і недопустимість такого, а про те що з ними повелися по свинські в Запоріжжі (частина приїхала самостійно і її не пустили, здається так було) байдуже. Було б цікаво почути думки моралістів після того як до них так ставилися б;) Можливо вони дуже різко себе повели, але інколи схоже, що інакше не можна.
Ответить
2
bavarian
ответил на комментарий пользователя balaton
Тебе плюнул в лицо верблюд,а ты плюнешь нескольким сотням тысяч людей,которые смотрят этот матч и даже не знают этого верблюда? Тож ниче логика)
Ответить
3
Показать еще 18
sergej
Давайте посоветуем Новинскому выдать фанам динамит, АКМ и "лимонки"! А чего то мелочиться - диалог, так уж диалог!
Ответить
1
Душистый Горошек
Тоже скинусь визеру на учебник
Ответить
0
Роберт Тибурак
я вот что скажу - ситуация-то чертовски двоякая. диалог нужен, но может ведь дойти и до того, что произошло с ультрас одного некогда великого клуба после нелепой смерти старого вожака. говоря более простым языком, бойцовых псов превратили в болонок, зависимых от человека, от которого они зависеть не должны.
Ответить
0
Сергій Болотніков
люди, о чем вы спорите? никто не считает способ протеста ультрас правильным. роман говорит совершенно о другом. если не игнорировать этих людей еще ДО того, как они что-то натворили, тогда можно предотвратить подобные ситуации. то есть, вопрос в том, кто должен оказаться умнее - клуб или ультрас. ответ, по-моему, очевидный. когда кто-то пострадает или кого-то убьют, не будет никакой разницы - кто виноват. важно не допустить этого.
Ответить
0
Швейк
Ще додайте що їх вивели зі стадіону, а не просто не пусили. Це виглядало типу "на... тут і нам ви потрібні".
Ответить
0
зелений фургон
все правильно.уважаемый Автор.в точку.И дело не только в конктретном матче и вообще в футболе,но и вжизни все эти новинские хотят шоб молча хлопали в ладошки, чуть рот открыл -ты быдло и дубьем по-ребрам.
Ответить
0