Tribuna/Футбол/Блоги/Овертайм/Заруба Вацка та Співаковського – величезний репутаційний провал всього українського футболу
Думка

Заруба Вацка та Співаковського – величезний репутаційний провал всього українського футболу

Олександр Сажко – про скандал, який тільки розпалюється.

Блог — Овертайм
54
Заруба Вацка та Співаковського – величезний репутаційний провал всього українського футболу

Якщо в останні тижні до вас не долетів хоча б сморід дуже неприємної субстанції з вентилятора, який агресивно роздмухували Віктор Вацко та Михайло Співаковський у справі Артема Степанова та системи збірних України, то, напевно, ви насправді не цікавитесь українським футболом. Там було все – від «мусорили» до «останнього п#######а»:

Розбиратися, хто правий, в історії «слово» на «слово» – це все ж не про факти, а про те, якій стороні ви хочете вірити. Хай це робить УАФ, яка знаходиться в середині скандалу і має значно більше внутрішньої інформації.

Натомість хочеться констатувати неприємний факт: єдиний поки наслідок цих розбірок – величезний репутаційний удар та, відповідно, провал для всього українського футболу. Загинайте на пальцях:

1. Два найбільші футбольні блогери країни публічно без підбору слів перемивають кістки один одному, працівникам УАФ, 17-річному гравцю, його батькам та всій системі молодіжних збірних в Україні.

2. Один стверджує, що аналітик першої збірної є ледь не сірим кардиналом та головним злодієм всього українського футболу, який водить за носа відповідального за систему збірних в УАФ Унаї Мельгосу. Відповідно, вся корупція – від нього. А відбілює все блогер, який навчався на курсах в цього аналітика.

3. Інший стверджує, що найбільший агент країни через одного з тренерів системи збірних тисне на юних гравців, щоб ті підписували з ним контракти – інакше вони не потраплять в команду. І все це відмиває найвідоміший «простий вболівальник» країни, який багато років дружить з цим тренером.

4. При цьому обидва наче «випадково» ігнорують, що керує Унаї Мельгосою, начебто «сірим кардиналом всього футболу» і начебто корумпованим тренером одна людина – Сергій Ребров. Все відбувається в стилі «цар хороший, бояри погані», хоча до віцепрезидента УАФ, який керує системою збірних, в першу чергу треба ставити питання, що відбувається в його хазяйстві та як він це допустив.

5. Все приправляється внутрішніми документами та інформацією з УАФ, які в принципі не мали потрапляти в руки жодного з блогерів. Показуючи, що витоки інформації з асоціації футболу України – системні.

6. Також все відбувається під майже абсолютне мовчання вищих керівників УАФ – і Андрій Шевченко, і Сергій Ребров максимально дистанціювалися від скандалу. А єдиний офіційний коментар Унаї Мельгоси з теми – вода, яку, можливо, навіть не він придумав.

***

Як бачите, Артем Степанов – лише привід. Не був би він, був би хтось інший. Проблема, як зберегти наших гравців за кордоном, існує; проблема, як з ними комунікувати, існує; проблема, що точно є люди, які хочуть впливати на процеси в системі збірних, також існує дуже давно. Але з цим ані раніше за Павелка, ані за Шевченка до скандалу зі Степановим ніхто нічого не робив.

Окрім всього сказаного вище, підсумком репутаційного удару по УАФ та всьому українському футболу також є два простих факти:

1. За вогняними пасажами Вацка та Співаковського всі забули, що в країні взагалі-то грають в футбол реальні люди, один з яких потрапив на це перехрестя прицілів замість того, щоб зосередитися лише на своєму прогресі та якості гри. А молодіжні збірні ще й на поле виходять: як вони грають, що там за матчі, чого ще чекати на полі – кого то цікавить?

2. Збірна України може втратити потенційно зіркового гравця, якого в 17 років вже підпускають до дорослого футболу у складі діючого чемпіона Бундесліги. І що набагато страшніше: резонанс від скандалу майже гарантовано відлякає від наших збірних багатьох інших юних футболістів та їх батьків, які зараз знаходяться за кордоном та точно не бажають, щоб їм публічно перемивали кістки через недбалість УАФ, де не контролюються внутрішні процеси. Бо всім, хто вийде на серйозний рівень (а таких людей вистачатиме), в якийсь момент доведеться зробити складний вибір, за кого грати. Який з їхнього боку, проживаючі багато років в іншій країні, може виглядати не таким очевидним, як нам хочеться.

Токсичний інформаційний фон в системі збірних – протилежне від того, що треба, щоб виконати задачу зі втримання для України таких гравців. Яку публічно оголошував Андрій Шевченко.

Найсумніше – є ризик, що й після батлу Вацка та Співаковського ніхто нічого не зробить. Скандал вже завдав величезний репутаційний удар. Проте, якщо кінці цієї історії традиційно закинуть у воду та замовчать – буде ще гірше.

За перший рік Шевченка в УАФ не було приводів, щоб носити асоціацію на руках за якість її роботи. Проте не було й приводів, щоб знищувати її керівництво – воно принаймні не встрявало в історії рівня зашкварів Павелка, а за рік оцінити роботу, яка має давати ефект на великій дистанції, важко.

Кейс Степанова, який насправді є набагато більшим, ніж розбірки двох блогерів через конкретного гравця, такий привід дає. Бо питання до роботи керівництва УАФ поступово накопичуються – і поки що не вирішуються.

Зацікавленість контрольно-дисциплінарного комітету УАФ в балаканині Вацка та Співаковського – позитивний знак. Проте він нічого не важитиме, якщо «справа Степанова» не завершиться конкретними висновками, санкціями та публічною комунікацією від асоціації футболу. З якісними поясненнями: що робили, які наслідки чекають винних та як цього уникнути в майбутньому.

Але чомусь здається, що закінчиться все стандартним пшиком та ілюзією діяльності. Бо в якийсь момент дійде до того, що доведеться карати самих себе.

Найкраще у блогах
Сьогодні, 18:00Автор
Тренер «МЮ» Аморім роздав півтисячі інтервʼю з моменту призначення на посаду – шокуюча цифра
Сьогодні, 16:58Автор
«Барселона» відмовилася гучно святкувати можливе чемпіонство на стадіоні «Еспаньйола» – дізналися, чому
Сьогодні, 16:33Блог
😍 Знайшли дівчину, яка вигукнула «Слава Україні» біля Ямаля та Тревіса Скотта – вона справжня красуня
Сьогодні, 15:51Автор
Легенда «МЮ» Шмейхель потрапив до скандалу з трагедією «Ліверпуля» на «Гіллсборо» – у соцмережах видали неприємний приклад
1
Сьогодні, 15:02Блог
😁 Зінченко взяв участь у кумедному челенджі з Троссардом – це треба бачити
Сьогодні, 12:54Блог
«Фенікс-Маріуполь», ФК «Львів», «Арсенал» та інші випадки обʼєднання клубів в українському футболі
6
Сьогодні, 10:33Блог
🚗 З'явилось відео, на якій машині їздить зять Суркіса - футболіст «Динамо» Крістіан Біловар
4
Більше цікавих постів у блогах
Юве
Про який величезний репутаційний скандал йдеться? В публічному просторі сруться 2 чуваки, які нікому не відомі за межами нашої країни. Це все одно, що кота пивом облити, якщо коней в шампанському викупати немає змоги
Відповісти
53
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача Юве
Цей коментар приховано. Показати коментар
Відповісти
-13
Рюрик Нероба
відповів на коментар користувача Олександр Сажко
Хотелось бы, чтобы родители этих детей (которые, как правило, потужные патриоты), сделали выбор в сторону Украины. При условии, конечно, что это будет усиление. Но! Это нам так хочется, своя жопа ближе
Відповісти
-5
Андрій Білик 🦎
відповів на коментар користувача Олександр Сажко
Та ну, ти реально думаєш, що батьки якихось дітей будуть приймати серйозні career-altering рішення на підставі якихось там срачів в ютубчиках? Якщо так - ну, мені дуже шкода тих дітей.
Відповісти
26
Показати ще 3
Mykhailo Yukhymenko
Господи, ви бачили, чим живе англійський футбол наприклад? Там не те що кісточки перемивають, а цілі всебританські ЗМІ існують, побудовані на фейк-ньюз (і про це всі знають і норм). А Орнштейну зливають інфу усі, може і сам принц Вільям. І шо, це якось заважає їхній збірній по фіналах грати, вирощувати гравців ціною в 100 лям каждий рік і мати найкращий чемп? Так, Степанов лише гучний привід посратись в інтернетиках. І шо? Будь-яка подія в світі - привід посратись в інтернетиках, писати статті і доводити, що ваш опонент - брехло. Це не унікально. Не подобається - не дивись) Через це Степанов не перейде в нашу збірну? Та і похуй взагалі, якщо для нього випуск Вацка - привід не грати за рідну країну. Тут навпаки треба радіти, що наше болотце ще здатне підіймати медійний інтерес. Це ж прям живий двіж, а не якісь там пости в пабліку УАФ. Тут тішитись і купувати попкорн треба. Інфа витікає з УАФ? Ну так це ж ніяк не впливає на її роботу. Скаути від цього заробляти більше чи менше не стануть, юристи завжди матимуть роботу, а дитячий тренер завжди буде тєрпілою. Раз на 10 років будуть затверджувати президента УАФ - але це вже про стратегії і так далі. Ну і тейк "всі забули про нашу молодіжку" максимально дивно бачити. Усі, кому цікаво, натиснуть на тег у будь-якому сайті й самі все побачать. І текстів по тих молодіжках завжди достатньо. Це якщо мова про Ю-21/Ю-19, бо молодші команди - це вже просто школа якась, там нема шо розбирати. Це ж просто маніпуляція, яку дотепно бачити після двох розшифровок Вацка і Співаковського на головній)
Відповісти
39
Stanislav Denko
відповів на коментар користувача Mykhailo Yukhymenko
дивно порівнювати українське футбольне інфополе з британським. якщо у молодого гравця є вибір - збірна Англії чи умовна збірна Ямайки, то вибір майже завжди очевидний. а для нинішніх молодих гравців, що розвиваються за кордоном, з'являються інші варіанти, крім збірної, всередині якої відбуваються подібні срачі. якщо у того ж Степанова з'явиться можливість вийти за збірну Німеччини, то його навіть важко звинуватити у чомусь, навіть не враховуючи обставини цей срач, а з ним - тим більше
Відповісти
0
Mykhailo Yukhymenko
відповів на коментар користувача Stanislav Denko
Ну якщо Степанов обере Дойчлянд, то буде хороша відмазка - типу ми в душі патріоти, просто українські блогери винні)
Відповісти
3
Андрій Білик 🦎
відповів на коментар користувача Stanislav Denko
Проблеми в англійців починаються тоді, коли в молодого гравця є вибір Англія/Німеччина, наприклад) Німці взагалі в цьому плані дуже хороші - Мусіалу перетягнули на ю-рівні, Люелінга кудись в Африку навіть на дорослому викликали, просто не встигли заграти, Бісека от зараз за Німеччину заграли, як тільки він почав ставати впливовим на пристойному європейському рівні, щоб його якісь ще там африканці навіть гіпотетично не могли на Кубок Африки затягнути. Не факт, що всі ці бісеки відіграють за Німеччину по 50+ матчів і стануть легендами збірної, але це хороший простір для тренерського складу - якщо є eligible-чувак з потенціалом, його заграють, а потім вже дивляться, що з того вийде.
Відповісти
3
А.М.
Був би репутаційний провал, якщо була б репутація. А так вже нема куди провалюватися.
Відповісти
20
Gandalf the White
Все правильно написано, за умови адекватного управління у системі УАФ і загалом значення репутації у нашій країні, воно відсутнє від слова зовсім в усіх сферах діяльності... По факту, усі батьки й так з середини знають усі ці процеси, але не бажають висловлюватись, щоб не нашкодити як вони ж говорять власній дитині. А частина питання котру підняли ці блогери, лише краплинка, котра доступна їм... 99% бруду з котрою стикаються батьки і юні спортсмени не виходить на зовні
Відповісти
20
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача Gandalf the White
Так, тільки от питання, як вони підняли цю історію - велика проблема)
Відповісти
-4
Gandalf the White
відповів на коментар користувача Олександр Сажко
майже впевнений, що це сталось випадково. Дивіться. 1. Обоє намагаються "працювати" у сфері "інсайдів", де вони можуть бути лише інструментом, повністю залежними, від того, яку інформацію отримують 2. В обох в мірі виконання своїх обов'язків, або бажань склалось певне оточення. Логічно, що у Вацка котрий вже надто давно " у футболі", це середовище з гравців колишніх, котрі давно стали тренерами, умовно маєте "стару владу". В Співаковського це сучасне покоління, спеціалістів. І відповідно це вам відповідь, звідки інсайди в одного і у другого. 3. На їхнє не щастя, ці два табори чубляться між собою, конкуруючи за вплив в українському футболі загалом, і використовують обох наших героїв, як зливні бачки. Намагаючись таким чином отримати інформаційну вигоду Ні перший, ні другий не може відмовитись від свого середовище, бо вони залежні від нього. Або могли б, але не хочуть. От і сталось, що оскільки вони "рупори" то вони й вийшли головними героями
Відповісти
10
Aleks-UA
На мій погляд, це перебільшення. Ніякого впливу на український футбол вони не мають. Заробляють на ньому якісь грощі та і все.
Відповісти
17
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача Aleks-UA
Цей коментар приховано. Показати коментар
Відповісти
-10
УФХФ
відповів на коментар користувача Олександр Сажко
Ну звідки ці фантазіі? Ви ж вважаєте себе журналістом? Ну блін, набери батьків і запитай про це. І приведи їх цитату як підтвердження своєї версії. А так, це просто вигадування реальності. Може батько Степанова супер кайфує від того, що він і його син популярні такі
Відповісти
1
Андрій Білик 🦎
"За вогняними пасажами Вацка та Співаковського всі забули, що в країні взагалі-то грають в футбол реальні люди" Ну, вони просто так грають, що срач блогерів значно цікавіший за будь-який матч (та навіть тур в цілому!) УПЛ. Це їхня проблема, не Вацка і не Співаковського)))
Відповісти
13
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача Андрій Білик 🦎
так, театр двох акторів)
Відповісти
-2
Героїчний Віні
Ех Їх дайош Вацко і Співаковського разом коментувати Класичне!
Відповісти
6
Андрій Білик 🦎
відповів на коментар користувача Героїчний Віні
Ворсклу з Інгульцем в останньому турі!
Відповісти
2
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача Героїчний Віні
я вже це пропонував - було б хоча б весело)
Відповісти
-1
Героїчний Віні
відповів на коментар користувача Олександр Сажко
Вацко занадто великий. Не вірю чи він буде з кимось коментувати вдвлх
Відповісти
0
Sergiy Kosenko
Такі срачі тільки підживлюють мій інтерес до українського футболу, ніяких серйозних репутаційних втрат я тут і близько небачу, пан Сажко в намаганні нагнати драми трішки перегнув з драматургією, батьки дітей футболістів і без срача рибака і актора були прекрасно знайомі з системою агентського впливу в юнацьких збірних яка існує вже дуже давно, а те що її публічно винесли на обговорення навпаки буде тільки в плюс для українського футболу, найгірше це замовчувати чи ігнорувати проблему.
Відповісти
2
Dislexic
ні, Сажко, це ніякий не "репутаційний провал всього українського футболу". Це околофутбольні заробітчани.Вони не мають відношення ні до команд, клубів, ні до федерацій. Це скоріше провал якихось (умовно скажемо) тік-токерів. Показує яки вони є дно, хоча вони про себе думають інакше. І ви, журналісти, - теж не український футбол, а заробітчани. На всяк випадок зауважу.
Відповісти
2
Frank Black
Чому Ігор Циганик мовчить з цього приводу?
Відповісти
2
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача Frank Black
тому що знає, що якщо полізе, то й його обіллють лайном)
Відповісти
-1
ziggy
Відразу в цьому конфлікті було відчуття, що крім приниження футболу, це нічого не приносить по великому рахунку.
Відповісти
2
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача ziggy
на жаль, так поки і вийшло
Відповісти
-1
nikmen
Єдина мета срачів між блогерами - це поліпшення своєї медійної популярності. Тобто не вирішити хто прав хто ні. Обидві сторони зацікавлені щоб він йшов довше та яскравіше. Тому коли ви обговорюєте це то тільки безкоштовно допомогаєте у промоутінгу тих хто більше не знає як підняти свою популярність. Навіщо це робити
Відповісти
1
Trino Bianco
Цікаво, чому, коли я побачив заголовок у ТГ, одразу зрозумів, хто автор статті🥶
Відповісти
1
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача Trino Bianco
Авторський стиль)
Відповісти
-1
Martin Borula
І нехай буде битва століття в Українському футболі. Нехай залишиться живим лише футбол!
Відповісти
1
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача Martin Borula
Ви бажаєте блогерам самознищитися?)
Відповісти
-1
Martin Borula
відповів на коментар користувача Олександр Сажко
Після цієї битви футбол має самоочиститись, а блогери нехай ідуть у забуття. Кожен має займатись своєю справою: одні грати на ставках а інші ловити рибу. Дайте дорогу Денису Бойко.
Відповісти
0
УФХФ
Пан Сажко, у вас кожна друга стаття про провал когось. Що це фетиш до катастрофізаціі? Чи це якісь елементи НЛП, які повинні пригорнути увагу до посередньої статті. Фраза «майже гарантовано…» вже не має жодної логіки, але там далі щось про батьків. Сажко, ви набрали батька Степанова, запитали його про відношення до ситуація?
Відповісти
0
chuma4oka
Здається, про бардак, який відбувається у нас в збірних знає кожен пес. Але винні чуваки, які про це говорять... Очевидно, що жоден з них не святий. Але в той же час якщо кожен каже хоча б 20% правди, то ситуація кабзда
Відповісти
0
Jarki
Погоджуюсь з кожною тезою окремо, але от з висновком шо це погано - ні) Прекрасність жабогадікюнгу саме в тому шо обидвом сторонам не потрібно прямо вигадувати всі свої накиди, якшо ми як суспільство прагнемо до оздоровлення - то воно починається завжди з першого кроку - озвучення проблеми.
Відповісти
0
Vinsfoot
Бідний Степанов, абсолютно з нічого роздули конфлікт, а його батько поруч просто проходив. Це якщо говорити про інших дітей. Поводьте себе адекватно, буде вам і місце в збірній і прогрес поступовий. А так хай Шева думає, що там у нього під боком друг накерував, і як це все повернути правильно
Відповісти
0
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача Vinsfoot
так а що Степанов не так зробив? підтверджень, що він хотів змінити громадянство, окрім слів Вацка, ніяких немає
Відповісти
-1
Vinsfoot
відповів на коментар користувача Олександр Сажко
Листи в УАФ, умови якісь, схеми з Мельгосою. Ти вже або грай спокійно, або хай твій представник вийде і скаже, як є. Бо виходить що той, хто бере - винен, а той, хто пропонує - ні
Відповісти
0
Allenatore
Две заказные проститутки Которые боятся предьявить что-то Шевченко и Реброву Фу
Відповісти
0
Stirliz_dp
Так само Ребров рік тому зізнавався, що сам на правах "старшого товариша" рекомендує змінити агентана Шаблія. А ще трохи раніше Кузнецов розказував, що в них немає скаутів, та в збірній нічого не знають про гравця молодіжки Дортмунда Кревсуна.
Відповісти
0
Андрей Кан
Та я вас прошу.. Яка там репутація. Історія українського футболу, це суцільні скандали. Корупція, кумівство.. І сумніваюсь що наші легенди, Ребров та Шевченко, щось змінять. Навіть, якби захотіли. Але їм це навряд чи потрібно. Я впевнений що вони більше живуть за кордоном, ніж в Україні. Вони попрацюють, зароблять ще грошей і звалять у Європу жити. Це як Кличко та Київ. Містом керують інші люди, а він живе краще життя. Для нього це просто бізнес. Витягне все що зможе і поїде жити в Лондон. Таке не тільки в нас. Згадаємо Платіні.
Відповісти
0
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача Андрей Кан
це частково так. але у нинішнього керівництва уаф це по суті перший великий скандал
Відповісти
0
Menta1ist
смішно думати що в нас є репутація футболу чи футбол взагалі
Відповісти
0
1982
а кого хвилює футбол? Йде боротьба за гроші та владу. Не згоден, що це конфлікт Шаблія та ПАСС, подивіться як вони співпрацюють, і не тільки в українських клубах. В бельгійському Генті наприклад, всіх українців привів представник ПАССу, а агентом гравців є Шаблій. Полісся, а з зими ще і Карпати. Шаблій точно не конфліктна людина, він може домовлятися з усіма. Тут скоріше львіські проти пассівців. А втрачати гравців ми безумовно будемо, і цей скандал тут ні до чого. Просто більш впливові та багаті німці-італійці-іспанці (в інших країнах потенційниї гравців збірної наче немає) переманюватимуть їх. Єдиний наш шанс, це як умога скоріше заграти цих талантів за головну команду. Я до речі, таке колись пропонував) А вирішити цю проблему з корупцією, без звільнення Реброва, неможливо. Бо якщо там дійсно процвітає корупція, він точно в долі. А звільнити Реброва неможливо без дозволу ОП. Схоже Месія насправді виявився трунарем українського футболу
Відповісти
0
Андрій Білик 🦎
відповів на коментар користувача 1982
Ну якщо з цього боку дивитись, то можна припустити, що в колах є відчуття слабкої позиції Шевченка/УАФ і відповідно бажання дорозвалити цю контору. Але якщо так, то це не спрацює, бо гіпотетична ще одна зміна президента УАФ - це політичне рішення. То хіба якщо сам Шева на це все подивиться, плюне та в якийсь момент просто залишиться в Лондоні жити життя, проте поки що це виглядає малоймовірним.
Відповісти
0
1982
відповів на коментар користувача Андрій Білик 🦎
ну начебто так і є. Бойцана-людину Шеви прибрали (Бурбас каже що це перемога львівських). Там ніхто нічого не хоче розвалювати. Є тільки бажання отримувати "комісійні". А Шева буде робити те що робить зараз. Їздити по Світу, торггувати обличчям. Він ні першим, ні другим абсолютно не заважає. До того ж І Шевченка-президента, такий розклад цілком влаштовує.
Відповісти
1
Юрій Яцуляк
Не згоден. Якщо факти, наведені Співаковським, мали місце - то це навпаки можливість хоч трохи очистити наш футбол. Головне, щоб були якісь реальні бажання і дії з боку тієї ж УАФ розглянутиці факти і усунути їх (якщо вони дійсно є). А те, що Вацко намагається це якось відмити - це може вдарити по ньому і його репутації. Те, що ця історія з шаблієм і тиском на молодих гравців була винесена на світло - це навпаки добре (головне, щоб Співаковський зміг довести свої слова).
Відповісти
0
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача Юрій Яцуляк
так я ж говорю, очевидно, що є давно таке, що хтось хоче впливати (очевидно хто). питання в тому, як цю історію презентували диким срачем, і як вона може не тільки допомогти, а й нашкодити. хоча я в принципі не вірю, що вона допоможе
Відповісти
-2
Genichesk_UA
Кого мобілізують, в того "криша" була слабше 😅
Відповісти
-1
Leopolis
Я насправді не цікавлюся українським футболом.
Відповісти
-2