Tribuna/Футбол/Блоги/Овертайм/«Шахтар» не міг показати більше в цій ЛЧ та гідно попрощався – можливо, надовго для України

«Шахтар» не міг показати більше в цій ЛЧ та гідно попрощався – можливо, надовго для України

Скоро навіть сам факт матчу з «Боруссією» буде для нас казкою.

Блог — Овертайм
30 січня, 11:30
56
«Шахтар» не міг показати більше в цій ЛЧ та гідно попрощався – можливо, надовго для України

Якою ж неймовірною була атмосфера на «Сігнал Ідуна «Парк» в Дортмунді до та під час матчу «Боруссії» та «Шахтаря»! Справжнє свято футболу та головного клубного турніру у світі.

Це відчувалося навіть з екрана монітора в Києві. Залишається тільки заздрити та уявляти, в якому масштабі це впливає на глядачів та журналістів вживу на трибунах. Серед них, до речі, була й Іра Козюпа – всі деталі та її емоції будуть завтра в репортажі з Дортмунда. Чого тільки вартує передматчева «You“ll never walk alone», яку насправді співають не тільки в Ліверпулі:

Ах, як красиво та захоплююче...

Такий ліричний відступ не просто так. Символічно, що «Шахтар» прощався з цією Лігою чемпіонів саме у Дортмунді, де атмосфера турніру відчувається ледь не найбільше. Бо для гравців українських клубів грати в таких умовах – одна з небагатьох, якщо не єдина можливість в кар'єрі.

І сьогодні з великою долею ймовірності «Шахтар» та весь український футбол попрощалися з Лігою чемпіонів не до наступного сезону, а як мінімум на кілька років вперед. З 24 лютого 2022 року наш футбол впевнено котився в низ, дійшовши до ситуації, коли в головному турнірі Європи стартуватиме лише один наш представник – і той з кваліфікації.

Для «Шахтаря» ще є лазівка з потраплянням в ЛЧ, як команда з найвищим коефіцієнтом з тих ліг, які не потрапляють напряму. Але для цього потрібна не тільки невдача такого конкурента, як «Динамо» Загреб, яке поки не лідирує в Хорватії. А й самому стати чемпіоном України цього сезону – відіграти відставання у 10 реальних очок (7 за втраченими) за 13 турів в лізі рівня, де найгірша команда Ліги Європи «Динамо» втрачає бали лише на великі свята, як мінімум задача з зірочкою. Вона не є неможливою, але вимагає забагато везіння, щоб розраховувати на такий перебіг подій всерйоз.

Далі ж відчуття, що в наступних сезонах навіть ця опція буде для «Шахтаря» взагалі недоступною, бо його особистий рейтинг в Європі також поступово падає. Навіть попри те, що гірники знову виступили значно краще решти українських клубів. Ну а сподіватися на прохід в групу ЛЧ «Динамо» після його феєричного перфомансу на етапі ліги ЛЄ цього сезону – треба бути оптимістичним оптимістом.

Ми вже знаходимося в точці «розвитку» українського футболу, коли радієш не результатам в Лізі чемпіонів, а самому факту матчу з топовим клубом на топовому стадіоні в неймовірній атмосфері. І цьому є об'єктивне пояснення – війна, під час якої футбол відходить на другий план загалом в плані фінансування й уваги, але й максимально складно грати конкретно у графіку єврокубків та змагатися з тими, хто навіть не розуміє, що то таке. Доходило буквально до того, що «Шахтар» та «Динамо» виглядали на полі, наче з них висмоктали життя дементори.

Так, всіх задовбали цитати гравців, тренерів, менеджерів клубів, журналістів, як же складно так грати. Але від цього це не перестає бути фактом.

На жаль, це ще навіть не дно. Повномасштабна війна триває, і її кінця не видно. А це значить, що український футбол в принципі не має шансів на суттєве покращення. Як тільки в наших топів зовсім вичерпаються старі запаси – кадри, виховані ще в кращих умовах, відносно високі європейські коефіцієнти, які давали зручні позиції в жеребкуванні, гроші від продажу цих кадрів (дивіться, Мудрик) та запал власників – ми будемо мріяти, щоб хоча б побачити матч клубу з України проти «Боруссії», «Баварії», «Арсенала» чи навіть «Аталанти».

При цьому, якщо подивитися на конкретно цей виступ «Шахтаря» в Лізі чемпіонів, то він не був жахливим при всіх недоліках та претензіях до гірників. Донецький клуб зовсім безнадійно та без шансів програв лише «Аталанті» на піку форми та «Баварії», яку і в найкращі часи «Шахтар» здолати не міг.

А далі: нав“язали боротьбу «Арсеналу» і, якоюсь мірою, «Боруссії», навіть обіграли «Брест» та «Янг Бойз». І взагалі-то «Шахтар» цілком міг сподіватися навіть на плей-оф, якби матчі з «Болоньєю» та «ПСВ» склалися по-іншому: з італійцями Судаков не реалізував пенальті – зіграли 0:0; розклали «ПСВ» в першому таймі, але втратили 2:0 на останніх хвилинах через максимально дивні рішення Марино Пушича, хоча до цього навіть могли забити третій.

Якщо трохи відійти від максимальних очікувань, які в нас зазвичай є від наших клубів в єврокубках – це зовсім не безнадійний етап ліги від «Шахтаря». Навіть більше: це найкраще, на що ми могли сподіватися до старту Ліги чемпіонів.

Можливо, для когось ці слова Пушича на передматчевій пресконференції звучали неприємно:

«Ми граємо завтра останній матч у першому сезоні оновленого турніру, і все ще – знаю, що лише теоретично, – але боремося за вихід далі. Це вже дуже хороше досягнення для нас. Хоча, думаю, ми могли б мати на 1 чи 2 очки більше, ми їх заслужили. Але якби на початку цієї ЛЧ, коли я побачив усіх суперників «Шахтаря», мені сказали, що перед останнім туром ми все ще матимемо шанси на вихід у плей-оф, я б одразу погодився на це».

Але за фактом Пушич правий. Це максимум, на що здатен зараз «Шахтар». Трохи більше можна було б набрати лише за суттєвого додаткового фарту.

«Шахтар» гідно попрощався – як в контексті останнього матчу в Дортмунді, де не став зовсім легкою здобиччю для «Боруссії» (на цьому стадіоні дійсно дуже складно всім, німці тут програють дуже рідко навіть в кризі), так і в контексті всієї дистанції етапу ліги ЛЧ. Зараз хочеться лише подякувати «Шахтарю», що іноді на полі в Лізі чемпіонів все ж був футбол. Та побажати всій Україні, щоб ці сумні прогнози щодо прощання на багато років не збулися.

Але поки для цього немає передумов. Можливо, їх нам подарує майбутнє.

***

Фото: «Шахтар»

Найкраще у блогах
Сьогодні, 18:48Автор
Ексзірка «Челсі» Давід Луїз розкрив гірку правду про свою зачіску, яка шокувала мережу
Сьогодні, 18:04Автор
«Арсенал» звинуватили в порушенні правил УЄФА перед матчем з «ПСЖ» у ЛЧ – фани «парижан» обурені цим
Сьогодні, 17:08Блог
Мережею несеться відео з відпустки Вембаньями: мільйонні перегляди
Сьогодні, 16:43Автор
Реакція Чуамені на скандування «Себальос помри» потрапила на камеру – фани «Хетафе» ненавидять гравця «Реала» через одну репліку
Сьогодні, 15:01Автор
Анчелотті замінив Ендріка через одну дію на полі – після матчу був у гніві через гравця «Реала»
Сьогодні, 14:54Блог
🔮 Бражко знав, що забʼє «Буковині»? Виявляється, напередодні матчу він сам про це сказав
Сьогодні, 14:18Автор
«Ювентус» зробив офіційну пропозицію по Судакову🔥
2
Більше цікавих постів у блогах
SPetrov
Якийсь дивний драматизм. Всякі Словани та Янг Бойзи в ЛЧ пробилися через шлях чемпіонів. Якщо Україна продовжить падіння в таблиці коефіцієнтів, то наш чемпіон теж буде зі Слованами та Янг Бойзами битися за потрапляння в цей турнір. Це я не знаю, обговорюється мабуть з періодичністю в пару місяців на Трибуні під чергової статею з драмою про те, що все погано і нам не бачити ніяких єврокубків. Я вже мовчу про те, що навіть якщо сценарій типу справдиться, в тій же Лізі Європи грає чимало клубів цікавіших за Борусію Дортмунд, якщо вже на це пішло. Війна закінчиться. Може не через тиждень і не місяць. Можливо навіть не цього року. Але наша ліга навіть в такі складні часи примудряється за гроші купувати гравців (так, хоч албанців) і продавати юніорів в Болонью за 5 млн євро. Ні, наш футбол не мертвий і навіть не в комі. У нього все нормально. Не добре і не погано. Але війна закінчиться, і всі трохи видохнуть, буде краще.
Відповісти
46
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача SPetrov
Та я сам буду радий, якщо виявлюся неправим. Але сам факт, що в УПЛ з відривом лідирує найгірша команда ЛЄ - він якби наштовхує на ось такі висновки.
Відповісти
3
SPetrov
відповів на коментар користувача Олександр Сажко
Проблема ж не в тому, що ДК зараз погане, Шахтар не такий хороший, а в здатності власників наших клубів інвестувати певну суму коштів в клуб. Навіть Ігор Суркіс (хоч і суто випадково) іноді приймає непогані рішення, які допомогають Динамо раз на 10 років на щось замахнутися. Питання ж не просто в силі, а в теоретичній можливості стягнути певний рівень. У нас є 1-2 клуби з бюджетами, які здатні потягнути групу ЛЧ. Просто треба працювати грамотніше. Футбол часто про грамотне управління ресурсами, наші клуби просто в цьому недостатньо ефективні, але ресурс наших клубів допускає певний рівень, якщо краще працювати) Тут скоріше важче проаналізувати, що буде далі. Ми не знаємо як в нас буде після війни, чи буде достатньо бізнесів з грошима. Як на нас вплинуть подальші геополітичні події, що з нами буде якщо почнеться геополітична війна між Китаєм та Штатами і тому подібне. Але якщо закладатися що все буде плюс-мінус так як зараз, або навіть краще, то наш футбол приблизно повинен бути на таких позиціях, до яких ми звикли. Я б навіть очікував приємних неочікуваностей не від Динамо і Шахтаря, можливо якась з наших "третіх сил" набереться достатньо компетенції, щоб нарешті стрибнути...ні, не вище, хоча б на рівні своєї голови)))
Відповісти
7
Ti Ukraine
відповів на коментар користувача Олександр Сажко
Я тільки не розумію, чому Вас так муляє лідерство Динамо в чемпіонаті? Стаття нібито про Шахтар.
Відповісти
13
Показати ще 10
Не розділяю вашого песимізму стосовно майбутнього, але цілком погоджуюсь з висновком про цей сезон в ЛЧ. І взагалі, у вболівальників досить диряві голови. Шахтар й на піку своїх кондицій далеко не постійно виходив в 1/8, те ж саме можна сказати й про перемоги над суперниками рівня Баварії, Аталанти, Борусії чи Арсенала.
Відповісти
19
WoT Lix
відповів на коментар користувача Андрій Українець
Не розумію людей, які прямо плюються від "Шахтаря" зараз. Переграти Янг Бойз та Брест - це вже окей. На які шанси з по факту грандами європейського футболу ви розраховували зі складом на 160 млн? Це команда рівня ЛК. От там можна було б запалювати і пограти в плей-оф.А ЛЧ - це топ рівень.
Відповісти
-4
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача Андрій Українець
Майбутнє українського футболу залежить від майбутнього України загалом - і воно поки дуже туманне, м'яко кажучи
Відповісти
0
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача WoT Lix
та я не думаю, що прям плюються. В мене, наприклад, значно більше питань до Пушича по УПЛ - в єврокубках також вистачало його помилок, але зрештою результат адекватний
Відповісти
-1
Показати ще 1
Jarki
а через кваліфікацію типу Шахтар не здатний проходити?) хай поїсть разом з Динамо одного хлібу, це не смертельна трагедія, я гадаю шо через шлях чемпіонів ми будемо туди потрапляти відносно часто.
Відповісти
11
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача Jarki
от подивимося, наскільки здатний. буду радий помилитися
Відповісти
0
OldStager
Навіть якщо Шахтар не буде проходити за очками, то через шлях чемпіонів матиме дуже непоганий шанс. Власне, як і ДК, бо там немає рівня суперників, як Зальцбург. Але щоб щось змінилося, треба, щоб хтось окрім Шахтаря вносив нормальну кількість очків. Сподіваіїмося на ДК та Полісся
Відповісти
8
van Leeuwen
відповів на коментар користувача OldStager
В цьому році: Dinamo Zagreb Cro 50.000 Red Star Belgrade Srb 40.000 Malmö FF ** Swe (37.000) FC Midtjylland ** Den (35.000) Qarabag FK ** Azb 33.000 Galatasaray Tur 31.500 Slovan Bratislava * Svk 30.500 Bodø/Glimt ** Nor 28.00 тут від половини і ШД і ДК можуть влегку вилетіть, особливо ДК, не впевнений, що вони навіть Слован зараз здатні пройти.
Відповісти
-3
chester14
відповів на коментар користувача van Leeuwen
І хто тут не по силі Шахтарю?
Відповісти
1
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача OldStager
Хіба що при сприятливому жеребі. не те що він неможливий, але ось на це і закладаю, що є хороша ймовірність, що мінімум кілька років ЛЧ ми не побачимо
Відповісти
-1
Viper_vs
"Ну а сподіватися на прохід в групу ЛЧ «Динамо» після його феєричного перфомансу на етапі ліги ЛЄ цього сезону – треба бути оптимістичним оптимістом." А тут можна посперечатися. Бо виступ у кваліфаї ЛЧ був непоганим. А в "шляху чемпіонів" будуть ще слабші суперники.
Відповісти
5
Ivanov Sergey
Шо за маячня? Навіщо ці соплі? 👎
Відповісти
5
chester14
Що за ниття, з якою великою долею ймовірності попрощались на роки з ЛЧ??? Ви взгалі в курсі що таке шлях чемпіонів?? А в курсі як очки набиваютьсь в рейтинг коли твій чемпіон і віце-чемпіон не грають в ЛЧ/ЛЄ, а в ЛК/ЛЄ?? А в курсі як рейтинг свій набирали Шотландія, Чехія, Туреччина?? Та це тільки на користь нам піде. А тут вже "все пропало" На читаютьсь от такого люди, а потім ходять ниють, а насправді ці всі рейтинги моментально виправляються і міняють ситуація. Не бачу проблеми що 2-3 роки і нас буде 4 клуби, і всі в кваліфікації.
Відповісти
5
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача chester14
ми вже бачили цього сезону, скільки лідер УПЛ набив рейтингу а ЛЄ)
Відповісти
-1
chuma4oka
Все-таки акценти в кваліфікації для нас сильно зміняться. Будуть не португальці і французи, де ми не сіяні, а серби і словаки, де ми сіяні... Та й той же Шахтар за один сезон в ЛЄ чи ЛК може суттєво набити як власний коефіцієнт, так і коефіцієнт країни.
Відповісти
4
van Leeuwen
відповів на коментар користувача chuma4oka
І це казочки золотої епохи, забувайте, розклад сил вже зовсім інший. Поточни1 рейтинг Dynamo Kyiv Ukr 23.500 Вище 35 Dinamo Zagreb Cro 56.000 AZ Alkmaar Ned 50.250 40 Slavia Praha Cze 50.000 41Olympiakos Piraeus Gre 48.000 42 FC Salzburg Aut 48.000 44 FC København Den 44.375 45 Red Star Belgrade Srb 44.000 46 Sporting Braga Por 44.000 47 Fenerbahçe Tur 43.000 48 AA Gent Bel 42.000 49 PAOK Thessaloniki Gre 41.500 54 Bodø/Glimt Nor 38.750 55 Celtic Sco 38.000 56 Maccabi Tel-Aviv Isr 37.500 57 Galatasaray Tur 37.250 58 Viktoria Plzen Cze 36.000 60 Ferencváros Hun 35.000 61Young Boys Sui 34.500 63 Slovan Bratislava Svk 33.500 64 FC Basel Sui 33.000 65 Qarabag FK Azb 32.000 66 Molde FK Nor 31.250 67 FC Midtjylland Den 30.500 68Sparta Praha Cze 29.500 69 Djurgårdens IF Swe 29.000 70LASK Aut 28.000 72 Anderlecht Bel 27.250 73 Rapid Wien Aut 26.750 74 Legia Warsaw Pol 26.500 75 Dynamo Kyiv Ukr 23.500 76 Sturm Graz Aut 23.000 77 Istanbul Basaksehir Tur 23.000 78 Ludogorets Razgrad Bul 23.000 Словакі, полякі, угорці, норвежці, шведи, Карабах - вони вище ДК котируються вже. Суркіс рейтинг ВЖЕ просрав, а отже і шанси грати зі слабкими. Наступний сезон ДК взагалі стартує зі стартовим рейтингом Dynamo Kyiv Ukr 13.500, тут навіть в квалах ЛК вже буде важко з таким маленьким.
Відповісти
-1
Олександр Сажко
відповів на коментар користувача chuma4oka
Суперники будуть дещо слабші, але й наші клуби не топи зараз і далі буде не краще як мінімум. Все залежатиме від жереба - тому й закладаю мінімум кілька років.
Відповісти
0
Great Footballer Sewa
Не бачу ніякої драми, впевнений, що нам по силі мати 4 клуби в груповому етапі ЛК (якщо 1, 2 місце упл буде безславно вилітати з кваліфай раундів лч, лє). Саме ЛК - наш рівень. Там ми зможемо норм так нагребсти очків, які будуть ділитися на 4, а не на 5. Сумніваюся, що Олександрія/Полісся/Карпати повторять долю Д-1. І тоді піднімемося.
Відповісти
0
wstbrk
От чесно, вже за#бали ці соплі. Та все буде нормально, будемо як раніше пробиватись через ірландців та словаків. Скільки вже на трибуні за останні 2 роки було цих всепропалих статей? Та заспокойтесь вже нитіки
Відповісти
0
Бодя27
я от ніколи не можу зрозуміти,чому багато вважає,що наше місце це там топ 10 в рейтингу коефіцієнтів? типу це обов'язок наш! на чому грунтується така думка?
Відповісти
0
OP
Згоден з автором щодо "непровального виступу" Шахтаря. Навіть якщоб втримали перемагу з ПСВ, це булоб 10 очок, чого все одно недостатньо для 24 місця. Тож потрібна була б ще перемога з Болоньєю - а це вже просто відмінний сезон у ЛЧ. Але коли у Шахтаря були відмінні сезони? Тож давайте будемо чесними: Шахтар - це посередність на футбольній арені Європи.
Відповісти
0
Руслан Куколь
більше шансів що Шахтар займе 4 місце і взагалі до єврокубків не потрапить чим чемпіоном стане
Відповісти
0
chester14
відповів на коментар користувача Руслан Куколь
Ну і заїб##ь буде. Це тільки на користь Україні піде в плані рейтингу і прямого місця в ЛЧ. Навіть нинішній Шахтар здатен кваліфікацію і групу ЛК пройти без поразок з одними перемогами. А це 20 очок/4 команди=5 очок в рейтинг УЄФА. Та при певних обставинах взагалі за титул може там боротись, а пів фінал це ще десь 2.5 очок. А це в 2.5 рази більше за сезон можна заробити ніж всі наші клуби заробили цього року.
Відповісти
0
Руслан Куколь
відповів на коментар користувача chester14
Я просто констатував факт.А щоб твоя "математика" була ще красивіше,треба Олександрію в чемпіони,Полісся в переможці кубку,а Динамо та Шахтар в ЛК і тоді 4 клуби матимут реальні шанси на єврокубки і зможуть набити рейтинг захмарний і навітьдодаткове місце в ЛЧ за один з кращих рейтингів в сезоні.Я вірно твою логіку зрозумів?
Відповісти
2
chester14
відповів на коментар користувача Руслан Куколь
Ти не констатував факт, бо шанси Шахтаря виграти УПЛ більші ніж упуститись на 4 місце.
Відповісти
-1
1982
не розділяю цього песимізму. У мене навпаки, вперше після 24 лютого, з'явилась віра що Шахтар прогресуватиме. Чому? 1. Розпродають баласт. 2.Роблять пропозиції по топовим бразильським проспектам. Та і в чемпіонаті не все втрачено. -10 легко відігруються. Ви так кажете, ніби Динамо вперед ногами виносило суперників. Багато матчів були дуже близькими. До того ж втрата Бущана дуже суттєва. У Динамо немає рівноцінної заміни, Нещерет багато привозив
Відповісти
0
Asus1936
відповів на коментар користувача 1982
все так..но тренер скорее всего нужен другой!
Відповісти
-2
1982
відповів на коментар користувача Asus1936
напевно так
Відповісти
0
NNT
відповів на коментар користувача 1982
Наврядчи можна відіграти.ДК теж в тижневому циклі без переїздів.Не бачу де ДК може втратити 10 очок.Це ще ШД треба все виграти, при чому з Пушичем у керма.Проблематично
Відповісти
1
Показати ще 9
Вася
-10 легко відігруються? Цікаво, буде глянути
Відповісти
-2
Ukrainian1989
відповів на коментар користувача Вася
7 очков в режиме онлайн
Відповісти
-3
Cuno Says
А може не так нам уже й потрібні ці єврокубки? В мене, як Українця, куди більше тріпотіння в душі від ЛНЗ - Колос, ніж від усіх цих понтових борусій та інтерів.
Відповісти
-4