Tribuna/Футбол/Блоги/Апельсинова кава/«Якщо так піде, де брати футболістів у збірні?» Мобілізація та футбол: запитали клуби УПЛ, чи є в них бронь
Ексклюзив

«Якщо так піде, де брати футболістів у збірні?» Мобілізація та футбол: запитали клуби УПЛ, чи є в них бронь

І що для цього потрібно.

Автор — Ірина Козюпа
156
«Якщо так піде, де брати футболістів у збірні?» Мобілізація та футбол: запитали клуби УПЛ, чи є в них бронь

До Верховної Ради подали оновлений законопроєкт про мобілізацію в Україні. Якщо депутати проголосують за нього, а президент підпише, то мобілізація відбуватиметься за новими правилами. Зокрема, призовний вік в Україні знизиться до 25 років.

Поки невідомо, як новий закон про мобілізацію може вплинути на український футбол. Зараз бронювання для футбольних клубів здійснюється на загальних підставах. А ключовим є статус критично важливого підприємства для функціонування економіки.

«Рішення про бронювання кожної окремої людини погоджує Генштаб, а сам наказ видає Міністерство економіки»

Джерела в Мінмолодьспорту повідомили Tribuna.com про механізм отриманні броні:

«Є порядок бронювання, відповідно до Постанови КМУ №76. Згідно з цією Постановою, Мінмолодьспорт, як Центральний орган влади може визначати підприємства своєї сфери критично необхідними. Там є конкретні критерії, щонайменше трьом з яких має обовʼязково відповідати підприємство. 

Коротко критерії:

☑️ Загальна сума податків та зборів до бюджету за рік має складати більше, ніж 1,5 млн євро;

☑️ Сума надходжень (не кредитів) в іноземній валюті на рахунки підприємства має перевищувати 32 млн євро;

☑️ Підприємство зазначено у переліку стратегічних для функціонування економіки чи оборони;

☑️ Підприємство є критично важливим для функціонування конкретної галузі, що визначає профільний орган влади;

☑️ Немає заборгованості по сплаті податків та ЄСВ за рік;

☑️ Середня зарплата працівників за останній квартал є не меншою, аніж середня у регіоні за останній квартал 2021 року;

☑️ Підприємство є резидентом «Дія Сіті».

Водночас, ця Постанова дозволяє забронювати не більше ніж 50% співробітників, і лише тих, які мають не дефіцитні ВОС (військово-облікова спеціальність) та мають взагалі облікові документи. Якщо, наприклад, у людини військового квитка немає, як це подекуди буває, тоді цю людину забронювати не можуть. І, звісно, рішення про бронювання кожної окремої людини погоджує Генштаб, а сам наказ видає Міністерство економіки».

В УАФ нам підтвердили цю інформацію.

«Бронювання здійснюється на загальних підставах, визначених у відповідних актах діючого законодавства України, що регламентують питання здійснення мобілізації та бронювання військовозобов'язаних».

Додамо, що вся процедура бронювання може займати тривалий час - 5-6 місяців. Саму бронь дають на півроку. Труднощі також виникають з тим, що у не всіх футболістів є військові квитки, а без цього отримати бронь неможливо.

Гравці можуть бути зареєстровані у військкоматах різних міст та регіонів. Тоді їм потрібно їхати у свій військкомат для проходження ВЛК та підтверджувати, що вони стоять на військовому обліку.

«Футбольні клуби не наділені додатковими перевагами чи спрощеннями в процесі бронювання своїх працівників»

Ми відправили запити у всі 16 клубів УПЛ з наступними питаннями:

1.  Чи мають гравці та працівники клубу бронь від мобілізації? 2.  Якщо так, то який загалом механізм отримання броні для футболістів та працівників клубу? 3.  Чи має клуб статус критично важливого підприємства?

«Інформуємо, що клуб отримав статус підприємства, яке є критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, у відповідності з положеннями Порядку та критеріїв визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. No 76 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час» (далі – Порядок).

Механізм бронювання військовозобов’язаних працівників підприємств, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період визначений п.8 Порядку.

Варто зазначати, що футбольні клуби не наділені додатковими перевагами чи спрощеннями в процесі бронювання своїх працівників. Бронювання здійснюється на загальних підставах, які застосовуються до всіх підприємств, наділених відповідним статусом. Клуб подає відповідний пакет документів до центрального органу виконавчої влади за відповідною сферою управління (прим. Міністерство молоді та спорту України), який в подальшому розглядається Генеральним штабом Збройних Сил та Мінекономіки. За результатами розгляду Мінекономіки приймає рішення про бронювання військовозобов’язаних або відмову в бронюванні.

Клуб здійснює бронювання своїх військовозобов’язаних працівників, включаючи футболістів, відповідно до положень Порядку. Клуб позбавлений законної можливості надати конкретну інформацію щодо заброньованих працівників, враховуючи обмеження діючого законодавства».

«Військовозобов’язані футболісти ФК «Динамо» (тобто ті, хто старше 27 років), а також частина інших працівників нашого клубу заброньовані в порядку, визначеному чинним законодавством України.

ФК «Динамо» визнаний критично важливим для функціонування економіки підприємством відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №76 від 27 січня 2023 року. Саме цей документ детально визначає право, механізм та процедуру бронювання частини співробітників нашого підприємства, або будь-якого іншого, що має статус критично важливого.

Зазначимо, що 17 травня 2023 року Наказом Мінспорту ФК «Динамо» було визнано таким, що відповідає чотирьом (із трьох необхідних) критеріям критично важливого підприємства. Серед показників, на підставі яких ухвалене таке рішення, – сплачена сума податків, рівень заробітної плати в клубі, відсутність заборгованості по ЄСВ та важливість для сектору національної економіки у сфері фізичної культури і спорту».

«Спортивний клуб «Дніпро-1» відповідає критеріям, визначеним Кабміном України, для надання підприємству статусу критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Зараз триває оформлення документів, які підтвердять цей статус та дадуть можливість отримати бронювання для співробітників».

«ПАТ «РНК «ВЕРЕС» не має статусу критично важливого підприємства. Тому наразі працівники, в тому числі гравці та тренерський штаб, не мають броні від мобілізації».

1. Ні, жоден футболіст і працівник ФК «Рух» не мають броні від мобілізації.

2. ⁠Нам невідомий цей механізм.

3. ⁠Ні, ФК «Рух» не має такого статусу.

«Броні ні в кого немає.

Механізму отримання броні для футболістів і працівників клубу не існує.

Клуб не має статусу критично важливого підприємства».

«Гравці та працівники клубу броні не мають. Відповідно, клуб не має статусу критично важливого підприємства».

«Поки на ці питання не можемо надати вам відповідь. Тому залишимо без коментарів».

Відповідь від клубу: «Немає відповіді від клубу щодо запиту».

«Чорноморець», генеральний директор Анатолій Мисюра

«Футбольний клуб «Чорноморець» – керівництво, тренерський штаб, гравці, персонал – усвідомлює, що в країні війна. Що країну треба захищати, незалежно від того, де ти знаходишся: на «нулі» або в тилу. В першу чергу всі ми маємо працювати на перемогу. Професійні військові ми або люди, що ніколи в житті не тримали зброї.

Питання мобілізації представників футбольного клубу, безумовно, важливе, актуальне питання. Але це, насамперед, внутрішнє питання самого клубу. І «Чорноморець» максимально відповідально до нього поставиться».

«Вивчаємо це питання і плануємо подавати документи на отримання статусу критично важливого підприємства».

Як нам повідомили у «Зорі», клуб йде офіційним шляхом. Луганці підготували всі документи, відправили у відповідні органи і чекають на рішення.  

У клубі повідомили, що без коментарів на ці питання.

На наш запит клуб відповіді не надав. Як стало відомо Tribuna.com, ознаки критично важливого підприємства у «Ворскли» є, але ці важелі клуб не задіював. Колектив полтавців, окрім футболістів, перебуває на обліку.

У клубі повідомили, що без коментарів на ці питання.

У грудні журналіст Михайло Співаковський у випуску «ТаТоТаке» повідомив, що у клуб надійшла «колективна повістка» на 25 осіб. Згодом «пивовари» видали офіційну заяву, в якій заперечили цю інформацію і заявили, що футболісти мають бронювання.

«ФК «Оболонь» Київ згідно постанови КМУ від 27 січня 2023 року №76 отримав статус критично важливого підприємства для функціонування економіки. Відповідно футболісти клубу, які є військовозобовʼязаними, отримали бронювання на період мобілізації».

Пізніше ці слова прибрали з заяви на офіційній сторінці клубу в інстаграмі через негативну реакцію суспільства. І зараз вона виглядає ось так.

У розмові з Tribuna.com в «Оболоні» підтвердили, що гравці мають бронь, а клуб – статус критично важливого підприємства.

«Ми проти того, щоб з футболістів робили недоторканих, але ситуація має бути вирішена»

Питання бронювання та мобілізації є дуже важливими, важкими та чутливими для українського суспільства. Тривалий час в українському футболі воно взагалі не піднімалося. Відкрито на цю тему говорить директор «Оболоні» Олександр Різниченко.

Зокрема, у коментарі для телеграм-каналу УПЛ ТБ Різниченко сказав: «Ми повинні відпрацювати питання щодо бронювання футболістів, якщо хочемо проводити чемпіонат». Повний коментар тут.

У розмові з Tribuna.com директор «Оболоні» пояснив, чому це потрібно.

«Це надзвичайно складне питання, але його в будь-якому випадку потрібно якось вирішувати. Ми проти того, щоб з футболістів робили недоторканих. Гравці повинні відчувати відповідальність і бути вдячні за те, що вони грають у футбол завдяки молодим людям, які зараз на фронті.

Ми ніде не афішуємо, що створили благодійний фонд, купуємо дрони та допомагаємо військовим. Це обов’язок кожного свідомого громадянина.

Якщо ми розпочали чемпіонат України з погодження президента України, то ця ситуація має бути залагоджена. Кількість професійних футболістів, тренерів і працівників клубів, які мають професійні контракти і зареєстровані в УАФ – це півтори тисячі людей. Якщо брати їх в межах України, то це дуже мала кількість.

Структура клубу УПЛ – це перша команда, U-19, жіноча команда, дитяча школа. Йдуть розмови про чемпіонат U-21. Якщо з футбольного клубу призвати 3-5-6 футболістів, коли йде чемпіонат і неможливо заявити нових виконавців, то команді просто треба буде знятися. А це великі кошти, які інвестор вкладає у розвиток.

Другий момент – на даний час професійний футбол, де працюють чесно та відкрито, є великим платником податків. У свій час Наполеон сказав, що війна – це гроші, гроші і ще раз гроші.

Якщо піде така тенденція, то де тоді брати футболістів у збірні команди? Маємо надію, що нове керівництво УАФ буде вирішувати ці питання, щоб чемпіонат продовжувався. Якщо підхід до цього питання інший, то треба закінчувати чемпіонат і йти воювати.

В нинішній ситуації ми повинні зробити все і зобов’язати футбольні клуби, щоб футболісти упорядкували свої військово-облікові документи. Ті клуби, які працюють відкрито і сплачують податки, можуть спокійно пройти перевірку на критерії та отримати необхідний статус».

Найкраще у блогах
Сьогодні, 00:47Блог
Реакція Отаменді на перфоманс Трубіна в матчі проти «Баварії» потрапила у трансляцію – красномовно
Сьогодні, 00:24Автор
За Трубіна приємно, але «Бенфіка» випадково пролізла до 1/8 Клубного чемпіонату світу — аномальне везіння
Сьогодні, 00:06Блог
Сане програв дві дуелі віч-на-віч проти Трубіна: який же матч на КЧС від українського голкіпера
Вчора, 23:18Автор
«Бенфіка» покарала голом «Баварію» за критичні помилки у захисті на Клубному ЧС – оборона підставила ще і Ноєра
Вчора, 20:00Автор
10 найдорожчих трансферів в історії футболу
Вчора, 19:18Блог
Вацко порівняв історію Муту й Мудрика - чому українець не заслуговує штрафу від «Челсі»
1
Вчора, 16:45Автор
Гравець «Палмейраса» мав виконати «SIU» Роналду в матчі з «Інтером» Маямі – «привіз» гол на 16-й хвилини та одразу був замінений
1
Більше цікавих постів у блогах
Vinsfoot
Кривбас по своїх каналах бронюється
Відповісти
59
Ірина Козюпа
відповів на коментар користувача Vinsfoot
Цей коментар приховано. Показати коментар
Відповісти
-9
Vinsfoot
відповів на коментар користувача Ірина Козюпа
Так. Не Романо, але і не Циганик)
Відповісти
7
KEP
відповів на коментар користувача Ірина Козюпа
Не аутсайд точно)
Відповісти
1
Ti Ukraine
Як взагалі футбольні клуби можуть бути "критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період"? Як???
Відповісти
34
Наталія Безсонова
відповів на коментар користувача Ti Ukraine
а ось так - клуби платять податкию І наприклад податки Шахтаря є дуже великими, особливо з продажів гравців. Так і відносно інших гравців. Продали гравця, заплатили податки. І це можуть бути вагомі суми
Відповісти
22
Spinosa
відповів на коментар користувача Ti Ukraine
Сума сплачених податків до бюджету. Ви думаєте, гроші на дереві ростуть чи в якомусь потаємному мішку знаходяться?
Відповісти
23
пан Андрiй
відповів на коментар користувача Наталія Безсонова
ми ж розуміємо, що в основному це стосується лише Шахтаря
Відповісти
11
Показати ще 10
Alexi Iw
А якщо умовний Судаков переходить в умовну АПЛ, то за якою причиною його повинні випустити закордон? Чим дана ситуація відрізняється від ситуації умовного програміста чи водія з контрактом в закордонній компанії?
Відповісти
32
Данила Приходько
відповів на коментар користувача Alexi Iw
Цей коментар приховано. Показати коментар
Відповісти
-8
d0berman
відповів на коментар користувача Данила Приходько
Згідно Конституції України життя кожного громадянина однаково важливо. То ж чому хтось має право офіційно відкупитись а хтось ні?
Відповісти
17
Spinosa
відповів на коментар користувача Данила Приходько
Але юридичного механізму нема.
Відповісти
4
Показати ще 6
Владислав Дунаєнко
Якщо так піде далі, то де брати вчителів, лікарів, водіїв, ІТ-шніків, кухарів? Чи футболіст це преміальна професія?
Відповісти
26
Ірина Козюпа
відповів на коментар користувача Владислав Дунаєнко
У вчителів та викладачів є бронь.
Відповісти
-4
Golden Knight
відповів на коментар користувача Ірина Козюпа
Не у всіх
Відповісти
3
Ірина Козюпа
відповів на коментар користувача Golden Knight
Можливо, немає повної ставки
Відповісти
5
Показати ще 4
Твій Дід
Нормальна така наводка для ТЦК. "Ось сюди завітайте будь-ласка". Хоча ж звісно, футболістів ніхто трогати не буде, вони ж не люди третього сорту та раби, як ми.
Відповісти
22
Ірина Козюпа
відповів на коментар користувача Твій Дід
Цей коментар приховано. Показати коментар
Відповісти
-7
Юра Кешкатура
Якщо так піде, не буде України. І тоді в цілому футбол буде нікому непотрібним. Якшо тут буде всюли умовна Буча. Всі дуже швидко забули і розслабились. На 3 день війни коли була битва за житомирську трасу ніхто не думав про футбол, всі молились на ЗСУ.
Відповісти
21
Andriy Bartkiv
Цікаво, який статус мають нефутбольні працівники клубів? Навряд чи есемема Руху чи спортдира ЛНЗ можна уявити запакованим у бусик, хай навіть вони й не футболісти.
Відповісти
20
пан Андрiй
"Ми ніде не афішуємо, що створили благодійний фонд, купуємо дрони та допомагаємо військовим. Це обов’язок кожного свідомого громадянина." *афішує, що створили благодійний фонд, купують дрони та допомагають військовим*
Відповісти
16
Ірина Козюпа
відповів на коментар користувача пан Андрiй
Чудово, що клуби допомогають. Хтось це робить більш публічно, хтось по-тихому. Можливо, комусь буде корисною інформація, що в Оболоні є благодійний фонд
Відповісти
0
пан Андрiй
відповів на коментар користувача Ірина Козюпа
я обома руками за, молодці, але ж вони самі сказали, що не афішують свій фонд. Я так розумію, що там напевне задіяні гравці команди, які донатять зі своєї зарплатні
Відповісти
-2
Петро Моставчук
Пам'ятаю як ми з москалів сміялися що у них мобілізація, а тепер у нас таке ж саме
Відповісти
15
Daggetkin
відповів на коментар користувача Петро Моставчук
У нас мобілізація вже два роки йде.
Відповісти
13
Петро Моставчук
відповів на коментар користувача Daggetkin
Так, але такого пі#дєца ще не було
Відповісти
14
Daggetkin
відповів на коментар користувача Петро Моставчук
Цей коментар приховано. Показати коментар
Відповісти
-7
Показати ще 21
Oleksii231
Коли кажуть воювати будуть всі, то професійні футболісти теж в цьому списку?
Відповісти
12
Golden Knight
відповів на коментар користувача Oleksii231
Звісно, адже як казав головний ухилянт: краще смерть героя ніж життя раба.
Відповісти
2
Sarkastik 2
А арбітри?) Прикиньте, на перші тури на матчі не доїдуть😝
Відповісти
11
Sarkastik 2
відповів на коментар користувача Sarkastik 2
Або з колінами простреленими приїдуть😛
Відповісти
36
Ірина Козюпа
відповів на коментар користувача Sarkastik 2
Тема для наступного поста)
Відповісти
-1
Ірина Козюпа
відповів на коментар користувача Sarkastik 2
Цей коментар приховано. Показати коментар
Відповісти
-7
Показати ще 2
Menta1ist
відстрочка лише до 25 років, якщо не заграв на нормальному рівні до збірної чи за кордон не купили і не сплатили за тебе податки, вітаємо в збройних силах, а то окрема каста як і всі багатії
Відповісти
10
molfar
так збірна під час війни може і не грати
Відповісти
10
FANATUYK
Сергій Рожок свій футбол закінчив, царство йому небесне
Відповісти
10
Ткаченко Ярослав
їх ніхто не мобілізує, нажаль. Бо потім до бюджету не буде, що платити.
Відповісти
9
Тоні забутих предків
відповів на коментар користувача Ткаченко Ярослав
Чому нажаль?
Відповісти
-3
Ткаченко Ярослав
відповів на коментар користувача Тоні забутих предків
чим відрізняється футболіст від звичайного чоловіка свого віку?
Відповісти
48
qwertyuiop1
відповів на коментар користувача Ткаченко Ярослав
Цей коментар приховано. Показати коментар
Відповісти
-36
Показати ще 33
molfar
хочеш побачити справжній патріотизм і гниль людей - згадай на трибуні мобілізацію і тут же прийдуть всі тримачі економічних і спортивних фронтів
Відповісти
8
max.chepur
По факту дуже важко забронювати працівників якщо ти не в оборонній сфері, тому зараз дуже великий дефіцит чоловіків на підприємствах.
Відповісти
8
Ірина Козюпа
відповів на коментар користувача max.chepur
Вчора розповіли історію про те, як на підприємство з пошиття весільних суконь приїхали з ТЦК бусом. Вимагали списки всіх працівників, але не врахували той факт, що на підприємстві всі працівники - жінки. Як каже історія - керівник з ТЦК змінився в лиці, коли це почув.
Відповісти
4
Андрiй
Не розумію цього хайпу, багато спортсменів служить в лавах ЗСУ і багато хто з них нажаль загинув, я розумію воювати ні хто не бажає і хоче щоб за нього це робив хтось інший.
Відповісти
7
Ірина Козюпа
відповів на коментар користувача Андрiй
Цей коментар приховано. Показати коментар
Відповісти
-7
Андрiй
відповів на коментар користувача Ірина Козюпа
Я це підтримую двома руками, вот про це треба кричати, щоб більшість людей розуміла яка ціна за цим всім стоїть
Відповісти
-3
Микола Комаренко
Місюра - пафосне дно
Відповісти
5
Alexi Iw
Привід переключатись на жіночий футбол
Відповісти
5
Pippo9
Питання мобілізації представників Чорноморця - це, насамперед, внутрішнє питання самого клубу!! Це як? У всіх вже є молдавські паспорти?
Відповісти
4
Олександр Венгер
Інформація що розповсюдилася у публічній площині про те, що у ФК Оболонь Київ надійшла групова повістка на 25 людей від ТЦК не відповідає дійсності.
Відповісти
4
Ігор Крилач
Нехай хоч всі знімаються. Кому вони цікаві?! Критично важливі підприємства?!🤣🤣🤣
Відповісти
4
451°F
Якщо так піде то збірна буде з футболістів РПЛ
Відповісти
4
Ігор З
Так в нас і дозволена, наприклад, сфера торгівлі чи послуг чи розваг, але там людей не бронюють. Заграли вже ті розмови про бронь футболістів. Половина з них трупаки, які 5 км відбагають і ледве ноги волочать. Чим вони кращі за всіх інших громадян. Заберуть одних на їх місце підтягнуть інших хлопців. Все як і в інших сферах. Ще можу погодитись про бронь для збірників. Хай подасть Ребров список з 30-35 кандидатів у збірну і все. Там і так по суті така кількість на олівці в Реброва. Хтось не тягне збірну вичиркнув - вписав іншого. Все. І так забагато з ними цяцькаються
Відповісти
3
Dandelion79
В збірну (основну) треба 23 футболісти раз на місяць чи два... розширений список (яких викликають на збір) ну хай 30... плюс резерв 40, ну 50 чоловік... Інші збірні - то Ю23, Ю21, Ю20 і так далі, тобто до 25 років, нижче мобілізаційного віку от така от гузиця :( PS. а чому мова лише про футбольні збірні і футбольні клуби? яка ситуація в інших видах спорту?
Відповісти
2
Spinosa
Що цікаво - ніхто не критикує той факт, що без жодної броні не можна мобілізовувати чоловіків до 27 (скоро до 25) років. Ось це чомусь нашим людям око не ріже. А заброньовані спортсмени, яким часто менше (візьміть нашого таланта Квасницю, наприклад), - тих в окопах згноїти. Класова ненависть, як вона є.
Відповісти
1
Ірина Козюпа
відповів на коментар користувача Spinosa
Дуже влучне зауваження
Відповісти
-5
Тоні забутих предків
відповів на коментар користувача Spinosa
Мобілізувати=гноїти. Так і запишемо
Відповісти
7
Spinosa
відповів на коментар користувача Тоні забутих предків
На війні так буває, уявляєте?
Відповісти
-3
Показати ще 8
Menta1ist
футболіст це привілейована професія? ні, а отже до 25 років хай вчаться грати в футбол якщо навчаться то можливо поїдуть на високий рівень за кордон, а ні то привіт мобілізація
Відповісти
0
Тоні забутих предків
Навіть тут відчувається нерівність між клубами. Хоче впевнений, що на неофіційному рівні всі якось закривають питання.
Відповісти
0
Ірина Козюпа
відповів на коментар користувача Тоні забутих предків
Про неофіційний рівень не можемо нічого сказати. А щодо нерівності, то є чітко встановлені правила і процедура. Якщо клуб може їх виконати, платить податки, то має статус.
Відповісти
-3
Igor19
Дуже цікаво як особливий стан отримали всі ті клуби(крім Шахтаря). Сумніваюсь, що Динамо чи -1 сплатило податків на 1,5 мільйона євро і взагалі хоч щось сплатили, і звідки у них надходження в 32 мільйони
Відповісти
-4
Spinosa
відповів на коментар користувача Igor19
Щоб мати право бронювати, треба відповідати ТРЬОМ критеріям з семи, а не всім. "Динамо", мабуть, має середню зарплату вищу за середню по "ринку" (погодьтеся), справно платить ЄСВ (нехай і оптимізує податки і платить суттєво менше, ніж мало б) і є критинчним для своєї індустрії. Цього достатньо.
Відповісти
2
Igor19
відповів на коментар користувача Spinosa
Побачив, правда Динамо ще вказало пункт про податки, непогані у них прибутки, раз податків 1,5+ мільйона сплачено. Правда щось по трансферній політиці не скажеш
Відповісти
-1
Spinosa
відповів на коментар користувача Igor19
А Забарного і Циганкова коли і за скільки продали? Якщо щось з того заплатили до бюджету, то і цього могло бути достатньо.
Відповісти
3
Показати ще 8