«Пропагандон» та «фраєр». Конфлікт між Болотніковим та продинамівськими журналістами через старе інтерв’ю Франкова

Сергій опублікував розмову 2016-го року попри заборону.

«Пропагандон» та «фраєр». Конфлікт між Болотніковим та продинамівськими журналістами через старе інтерв’ю Франкова

Сергій опублікував розмову 2016-го року попри заборону.

 

Що сталося?

24 червня, у день оголошення про закриття журналу «Футбол», журналіст і автор проекту KDK Сергій Болотніков опублікував інтерв’ю з Артемом Франковим, яке брав у 2016 році ще у часи роботи головним редактором Tribuna.com. Тоді це інтерв’ю не вийшло, бо після вичитки Артем Франков заборонив його публікувати.

Частину інтерв’ю Болотніков виклав у вільний доступ, а повну версію – для своїх підписників на платформі Патреон:

«Ні, мова зараз не про злорадство. Просто тепер, коли журнал Футбол закрився і Франков більше не головний редактор, я можу спокійно навести вам один шматок з цього інтерв’ю, який ідеально пояснює, чому таких медіа не має існувати», – пояснив мотивацію свого вчинку Сергій.

Цей вчинок викликав конфлікт між Болотніковим та групою продинамівських журналістів

За законом не можна публікувати інтерв’ю без згоди. Його давно критикують і хотіли змінити ще 9 років тому

Необхідність узгодження героєм інтерв’ю перед його публікацією закріплена у пункті 3 статті 13 Закону «Про авторське право та суміжні права»:

«Співавторством є також авторське право на інтерв’ю. Співавторами інтерв’ю є особа, яка дала інтерв’ю, та особа, яка його взяла. Опублікування запису інтерв’ю допускається лише за згодою особи, яка дала інтерв’ю».

Артем Франков мав законне право відмовити у публікації. Ба більше, у судовій практиці України вже був щонайменше один прецедент, коли герой інтерв’ю, опублікованого без його згоди, виграв позов.

Однак ця норма застаріла та давно критикується – її намагалися неодноразово змінити. З точки зору журналістики вона виглядає неадекватно. Спочатку людина погоджується на інтерв’ю, має можливість обирати які завгодно слова та сказати все, що захоче, а якщо результат не подобається – відмовляється. Насправді згоди на інтерв’ю та його факту повинно бути достатньо для публікації, якщо не спотворені ніякі факти.

Ще у 2013 році народний депутат Микола Княжицький (тоді «Батьківщина») вносив законопроект, який повинен був прибрати це положення. Комітет з питань свободи слова та інформації рекомендував прийняти його за основу із подальшим доопрацюванням, однак у сесійну залу так і не був винесений.

Подібна доля спіткала й законопроект 2015 року авторства низки депутатів, які прийшли у політику з журналістики. Він пропонував прибрати пункт 3 статті 13 Закону «Про авторське право та суміжні права» та прописати механізми захисту героя інтерв’ю від спотворення його слів у інших законах, які регулюють діяльність ЗМІ.

Конфлікт між журналістами: до Болотнікова у коментарі прийшли Шахов-молодший та Дмитрулін

Сергій Болотніков пізніше репостнув це інтерв’ю на особисту сторінку. І викликав реакцію – журналіст «Динамо» Андрій Шахов-молодший прийшов захищати Франкова:

«Здорово, мабуть, публікувати інтерв‘ю, яке тобі заборонили викладати. І цей фейкер говорить про журналістські стандарти та етику? Добре, що футболісти та тренери тепер бачать, що з цією людиною краще не комунікувати. Її варто лише ігнорувати, адже навіть під час війни він буде танцювати на вашому тілі заради піару та хайпу. Мабуть, тому він надовго ніде не затримується.

Болотніков, тхне».

Пізніше доєдналися журналіст SportArena Микита Дмитрулін (син екс-гравця «Динамо» Юрія Дмитруліна), журналіст того-таки «Футболу» Андрій Шахов-старший, який також близький до «Динамо», та ще один користувач фейсбуку (він важливий, адже на нього реагували учасники суперечки). Ось вона у повному (станом на 17:00 26 червня) обсязі:

 

 

Болотніков після цього висловився про цю дискусію у телеграм-каналі KDK:

«От багато з вас кажуть – нафіга ти домахався до тих франкових, шуріків і решти пропагандистів, їхні часи позаду, дай їм спокійно піти.

Так, на Франкова і Ко вже нічого не вплине. Та й їхній вплив на аудиторію, можливо, десь переоцінений вже. Але біда в іншому – ось вона, на скріні нижче.

Прийшли до мене в коменти два синочка. Один – замредактора журналу Футбол Андрія Шахова, працює в Динамо. Інший – знаменитого динамівця Юрія Дмитруліна, блогер Спортарени.

Те, що це фактично діти – неважливо, я не страждаю ейджизмом, тим більше сам дитина проти умовного Франкова. Інтелектуальний рівень, ЧСВ і хамство – теж упускаєм, я і собі дозволяю різкі висловлювання. Проблема взагалі не в цих конкретних персонажах.

Проблема в тому, що поки одні пропагандисти відходять, їм на заміну росте ось така нова партія. Вони – вже не совок, не застали 90-і, працюють або мають можливість працювати в вільних медіа. Але вчились у пропагандистів, тому взагалі не розуміють, про що я говорю, і не бачать нічого страшного в позиції Франкова. Вони навіть значення слова пропаганда не знають.

І завтра вони будуть робити те саме, що їхні вчителі – замовчувати невигідну якомусь клубу інформацію, просувати вигідну, маніпулювати, а там і до відвертої брехні недалеко. Пропагандистами же вони і далі будуть вважати кісєльова і скабєєву.

Чому так? Бо в нашому суспільстві немає інституту репутації. Ми або не помічаємо, або свідомо закриваємо очі на зашквари людей, які називають себе журналістами. Ну бо «я виріс на цьому журналі», «там постери прикольні були» та й взагалі «я лише про європейські чемпіонати читав». Ми далі слухаємо їх, запрошуємо на ефіри і тиснемо руку. Ми самі дозволяємо умовним франковим маніпулювати нами і вирощувати таких же «журналістів».

Я сподівався, що війна покаже всім значення медіа. Що всі побачать на прикладі росії, до якої дебілізації суспільства приводить пропаганда, і позбудуться хоча б цього. Але вже йде дев’ятий рік, а цього явища досі як гівна під снігом навесні.

Якщо ви досі не вмієте відрізняти чесні медіа від піарних, є одне просте правило – журналісти працюють в інтересах аудиторії, пропагандисти використовують аудиторію в інтересах своїх чи інших осіб.

Будь ласка, не дозволяйте себе використовувати».

Фото: скріншоти зі сторінки Сергія Болотнікова у фейсбуці

Лучшие
Новые
Старые
Haderach
Напишіть потім хто з них під.рас, хто Д’Артаньян. Не має сил то вичитувати.
Ответить
143
Міша Пихней
ответил на комментарий пользователя Haderach
Всі лайно.
Ответить
28
Westbrook
ответил на комментарий пользователя Haderach
Пид##асы все эти персонажи, не благодари))
Ответить
13
ответил на комментарий пользователя Haderach
https://www.youtube.com/watch?v=giC3-LnnV4c
Ответить
5
Показать еще 2
Serega Kosenko
Лисий прокарпатівський ютуб-аферист наїхав на ватного продинамівського журналіста-динозавра за якого прийшли вписатись два молоді продинамівські блогери, один з яких син продинамівського журналіста, а інший син продинамівського футболіста... - Господи Боже за що ти так сильно ненавидиш український футбол?)
Ответить
82
Ten0N
ответил на комментарий пользователя Serega Kosenko
Це риторичне питання? =)
Ответить
8
Serega Kosenko
ответил на комментарий пользователя Ten0N
Це скоріше риторичний крик душі)
Ответить
9
Ten0N
ответил на комментарий пользователя Serega Kosenko
Ясно, а то мені захотілось трошки своїх думок на цей крик висловити)
Ответить
4
Показать еще 4
Westbrook
Жаба гадюку. Что семейка Шаховых днище, что лысый аферист Болотников.
Ответить
73
Суцільний іспанський сором
Ответить
44
Oliver Shkiller
Шахов-молодший таке ж дурбецало, як Шахов-старший
Ответить
35
Trozos
Не побачив у цьому інтервью нічого такого сенсаційного чи викривального заради чого варто було порушувати закон. Знову ж відсутністьконкуренції сформувала враження наче Футболи це прямо якесь провідне видання. Але це те ж саме що читати The Sun і вважати, що це рівень The Guardian.
Ответить
31
Ten0N
Прочитав кусок цього в*ю і голову прийшла така думка, що Франков був добряче буховий, а Болотніков йому наливав.
Ответить
28
ns3230
ответил на комментарий пользователя Ten0N
Та так воно мабуть і було. Наговорив, а потім зранку відпустило, почитав, взявся за голову і заборонив. Болотніков тут трошки з тактикою прогадав) Якщо ти уламуєш людину на якесь діло, яке не робиться зразу, на п’яні очі, то її треба тримати "тепленькою" до того часу, поки діло не буде зроблено.
Ответить
4
Ten0N
ответил на комментарий пользователя ns3230
Ого, а ти страшний чувак. З тобою точно пити не буду!)
Ответить
4
Ivan Kh.
Ватний Франков лише заробить собі кращу репутацію, від таких критиканів, як болотніков. Срамота
Ответить
27
Zarinok
тут тільки спадає на думку аксіома Ескобара
Ответить
20
Ніколи не зрозумію це люте бажання Сергія всіх у всьому переконати)
Ответить
20
Oleksii Danilyuk
ответил на комментарий пользователя Олег Магльований
він просто не дуже розумна людина
Ответить
23
Roman 1991
ответил на комментарий пользователя Олег Магльований
Тому що він завжди у всьому правий. Взагалі, якщо ви не робите так, як Сергій Болотніков, то ви неправильно живете.
Ответить
37
doctor__bormental
ответил на комментарий пользователя Roman 1991
10 заповідей Сергія Болотнікова?
Ответить
3
Показать еще 1
vasa1719
Ну, здається з Франковим давно все було зрозуміло, там і інтерв*ю ніякого не треба було, але ж Болотніков типу "європеєць" проти всяких договорняків і за дотримання законів, а сам же його порушує і при цьому виставляє себе типу благороним Дон Кіхотом, а по суті просто злорадствує. І зі сторони, він нічим не відрізняється від тих, з ким типу бореться і за які стандарти виступає. Франков попри все, в цьому плані щирий, що лиже задніцу Суркісам. Здається зі всіх тих хто брав участь в срачі, називатись журналістом немає права ніхто.
Ответить
19
Milnersawthepyramids
Я пішов на роботу, написав заяву на звільнення, і наступні 14 років займався створенням машини часу. Потім повернувся у минуле і попередив себе, що не потрібно читати цю переписку. Дякую Артем з майбутнього!
Ответить
19
TommmmyBoy
Яке їхало, таке здибало
Ответить
19
Недільна схватка Якодзун
Ответить
18
До кінця не дочитав (шкода час втрачати), але не сумніваюся, що це була мила інтелігентна бесіда вихованих джентльменів.
Ответить
16
Roman 1991
Жаба гадюку. Дуже багато жаб і гадюк.
Ответить
16
lerian
ответил на комментарий пользователя Roman 1991
Краще і не скажеш
Ответить
5
Jmen4ik
Конкретно в цій ситуації підтримую Болотнікова.
Ответить
16
Ynwa_LB
Погоджуюсь з тезами Болотнікова, але стиль розмови "засцяв або давай раз на раз" це якраз із 90х. Якщо взяв на себе роль іскорєнітєля совка, то сам в першу чергу не будь совком.
Ответить
15
Арчибальд
ответил на комментарий пользователя Ynwa_LB
Теж про це подумав, дуже Годувальника нагадало
Ответить
1
doctor__bormental
Здається, усім учасникам цієї бесіди потрібно будо б краще дізнатися значення слова «пропагандон»
Ответить
15
Oleksii Danilyuk
ответил на комментарий пользователя doctor__bormental
Як сказав один ЛОМ про іншого ЛОМа, - "їм просто треба зустрітись і випити по сто грамів"
Ответить
5
Юлия Щербина
Скажу так. Франков має недоліки. Багато. Але я маю багато хороших спогадів про нього і журнал Футбол. Непересічна людина, непересічне видання. Стільки ностальгії. Чи можу я щось хороше згадати про Болотнікова чи Сеньківа? Питання риторичне.
Ответить
14
Sanya Knysh
Ну вони всі один одного варті.
Ответить
14
DT
Якщо з Франковим всім все давно зрозуміло і його позиція в футбольній журналістиці його самого абсолютно задовільняє, то Болотніков тупо плаває в лайні і я не розумію, хто взагалі його колись буде всерйоз сприймати, а в нього ще вся кар’єра попереду. Мабуть, образ шута і хайпування заради хайпу його влаштовує – це і є його позиція в футбольній журналістиці. Їм треба з Несенюком на трьох ток-шоу випускати, а Алієв буде виїздним репортером.
Ответить
13
alotbetter
прекрасне з реплаїв: в змі це не опубліковано. розповісти в соцмережах маю повне право - це як друзям розказати усно. прекрасні, бачу, в Болотнікова стандарти журналістики. гнучкі, прям як українські закони
Ответить
13
Сергей Петров
ответил на комментарий пользователя alotbetter
Як каже Болотніков: "не афера, а схема".
Ответить
15
Юрій Яцуляк
Той випадок - коли сторони конфлікту варті одне одного.
Ответить
13
Anton Goncharov
ответил на комментарий пользователя Юрій Яцуляк
bufo rapto vipera
Ответить
5
Dima Tarasenkov
Шо Болотников говно , что Франков. Если есть закон и Болотников его специально нарушает явно только ради хайпа как всегда. Нет уважения к людям которые убивают футбольные клубы. На Болотникова стоит подять в суд ещё за Карпаты и аферы с ним.
Ответить
13
oleg luts
ответил на комментарий пользователя Dima Tarasenkov
от прийшли такі болотніков зі смалійчуком, вбили процвітаючий футбольний клуб, ніби до того все було ок
Ответить
5
Clq
Я за Болотнікова, але не розумію, чому було просто всіх не перебанити замість того, щоб лайном перекидуватись. Додатково ору з факту, що сам Франков не "снизошел" до суперечки, а замість цього прибігли його міньони
Ответить
13
Oleksii Danilyuk
ответил на комментарий пользователя Clq
оце діло, - всіх хто "не розуміє" в бан =) цим переможимо =)
Ответить
3
Clq
ответил на комментарий пользователя Oleksii Danilyuk
Ні, всіх, хто на образи переходить
Ответить
4
Болотников и совесть понятия несовместимые. Абсолютно аморальный тип.
Ответить
12
Жабогадюкінг.
Ответить
12
Arthur Paulanski
Хайпожер проти пропагандона/ американці могли б непогане кіно зняти
Ответить
12
Daggetkeln
ответил на комментарий пользователя Arthur Paulanski
У американців так пройшли минулі вибори президента
Ответить
11
Max87
якшо Франков по закону мав право відмовитись - то Сергій все ж поступив не дуже гарно. закон одинаковий для всіх,навіть якшо твій опонент - ватний Артем Франков
Ответить
11
bonmax77
Болотніков розвалює все, до чого торкається.
Ответить
11
Ryan William Cherry
З приводу оцієї суперечки є чудове українське прислів’я: "Яке їхало, таке й здибало". Слова на кшталт "сорому" чи "ганьби" тут просто відпочивають.
Ответить
11
Навіщо я це читав? Гадав, на головній, то щось варте уваги. Помилився.
Ответить
10
lerian
Такі спори не красять ні Болотнікова,ні Шахова з Дмитруліним,в деталі конфлікту Болотнікова з Франковим не вникаю...із того всього набору слів,самий розумний Шахов-старший,який попросив припинити дискусію.Чули,наприклад,таке прислів’я....скажу російською"Не спорьте с идиотом-окружающие могут не заметить разницу"(с).Робимо висновки.
Ответить
9
Юрий Позняк
Болотніков знов обісрався. Знайшов привід заявити про себе, бо його ютубканал в опе. Сергій, мені останнім часом за тебе соромно. Провал за провалом. Ти ще за Карпати не відповів, а вже хочеш притягнути до відповіді Франкова. Перегляньте свої підходи, бо бачу, що йдеш не туди. А може ти таки і є навоз.
Ответить
7
Глор Інгульця
Ну ок, позиція Болотнікова зрозуміла. Трохи похайпитись, трохи ватного Франкова придушити і дуже сильно болить за ідею ліберальності і незаангажованості ЗМІ. А ці собачата чого накинулись? Там взагалі не про них.
Ответить
7
Ten0N
Ех, ото накинули гі*на на вентилятор.
Ответить
6
Клаус
Треба такого роду пости об’єднувати в блог "Клуб вуайєристів". Це коли підглядають за чиєюсь приватною перепискою в мережі і виставляють на широкий загал для обговорення
Ответить
6
Имя скрыто
Комментарий заблокирован
Ответить
5
lerian
ответил на комментарий пользователя Имя скрыто
+++цілком згоден
Ответить
3
bonmax77
Болотніков просто ще не виріс із коротких штанішек. Він рахує, що є тільки одна думка - його- і лише вона правильна. А насправді є безліч думок і всі вони правильні.
Ответить
4
Клаус
Цікаво стало, чи можна без згоди дієвих осіб публікувати в змі їх переписку в фейсбуці ? Якось бачив претензію Шовковського до одного пабліку, який розмістив його фотку не спитавши в нього на це дозволу
Ответить
3
ProroC
Болотников и Сенькив два ***са
Ответить
2
Creative 2.0
А яка різниця, що інтерв’ю опублікували за 6 років після того, а не за 9, для кого Франков був козлом для того стане ще більшим, або залишиться норм журналістом. А те що це викладуть через 3 роки нічого не змінить позиція зрозуміла. Ну і на рахунок тих тіпів шо "вписались" за Франкова, то подзвоніть Болотнікову зустріньтесь і розберіться хто винен, а хто можливо не правий а не сидіть в коментах пишучи яка Болотніков сук@, ви цим самим роздмухуєте цей скандал ще більше, а Франков в ньому навіть вже не бере участі.
Ответить
2
Itachi san
Днище со всех сторон.. Неужели и вправду ЭТО кому то интересно? Займитесь семьями детьми книгу почитайте что вы херню публикуете?
Ответить
1
Yaroslav Mendryk
Перестаньте копаться в дерьме м публиковать помои и разборки как жёлтая пресса. Я читаю и подписался на футбольные тезисы и мнения, а не на разборки журналистов. Так и до отписки недалеко. Противно
Ответить
1
dijyck
так журналу вже пізда, вспокійтеся. всі нормальні люди знають, що артемко і шахови ватани совкові, а болотніков "нарцисС" (га-га). краще на байрактари скидайтеся, чо ви мнете. а то скоро динамко з шахтенкою буде грати, а ви тратите сили на це
Ответить
1
ak-75
Нажаль вислів "продинамівській журналіст" в мене давно сприймається як "просуркісівський журналіст" і ніяк інакше. А "просуркісівьський журналіст" в мене асоціюється з "опжзшним журналістом". Десь так... На Франкова з його журналом мені однаково. Та й Болотников останнім часом не айс. Як вже написали в обговоренні - жаба гадюку. Якось в цей час не цікавлять такі батли
Ответить
1
andrew_lupak
Франков цілковита вата та совкодрочер.
Ответить
0
Я за болотнікова
Ответить
-9

Другие посты блога